Tillbaka.

Nu är vi tillbaka i verkligheten igen. Och gud vad mysigt det har varit. Det är så härligt med en liten minisemesterså där ibalnd. Jag vet inte vad det är, men jag tycker att det är så fruktansvärt mysigt att åka båt. Även dessa megastora hotell på vatten. Jag tror att det har med vågrörelserna och maskinvibrationerna. Skönt oxå att komma bort från vardagen ett pat dagar!

Vi har haft det jättemysigt! Ruskigt dåligt väder. Spöregnat och blåst som sjutton har det gjort, så inga drinkar ute på däck direkt. Men, men... Jag klarade mig bra ändå, tro't eller ej. Det har serverats underbart god mat, varit bra underhållning och bra service på alla sätt och vis. Vi missade lite med frukostarna, men det tar jag och berättar om ngn annan gång.

Vi hade ju några timmar i Helsingfors igår. Regnet öste ner så det var bara att köpa sig ett paraply och traska vägen ner till stan. Det blåste fruktansvärt mycket. Motvind hade vi oxå. Ni vet sån där vind som blir som en vägg som man ska försöka skjuta framför sig. Det var inte så mysigt, men jag har inte lagt undan vantarna från vintern. Gissa om jag blev glad när jag hittade dem i fickan! Sambon däremot hade glömt att packa ner sin jacka. Han hade nog oxå tyckt att det varit skönt med vanar. Vi tog oss till merimekko och stockman. Så mycket fina saker det finns! Kollade på väskor och skor mest. GUD vad mycket fint, men lite över min budget! Så det blev inte något inhandlat tyvär. Var även på barn avdelningen. Nu blir det ett HERRE MIN GUD! Fullproppat med finfina saker! Hittade en jättefin jacka till PBP. Tyckte att den stackaren som blev lämnad hos mormor och morfar när mamma och pappa åkte och roade sig var värd en fin jacka! Eller kan det kanske ha varit så att hennes mamma bara ville ha en enledning till att shoppa lite... Nja, jag vet inte. Vad tror ni? Det var iaf en jacka från Burberry. Jättefin på alla sätt och vis. Sambon hade bara en invändning och det var hur prislappen såg ut... Den kostade nästan 1300:- Lite mycket för en jacka som hon kanske använder i max tre månader, men väldigt fin var den iaf! Som ni kanske förstår så blev det ingen jacka.

Det är så mysigt att komma iväg sådär. Man blir liktsom som nykär igen och det kan behövas! Jag och sambon har ju snart varit tillsammans i 7½ år! Shit vad tiden går snabbt!

Apropå att tiden går snabbt så är det 10 år sedan som jag gick ut nian. Tänk vad gammal jag är! ;-) Det ska bli återträff i september. Gå eller inte gå, det är frågan. Vi hade ingen som helst sammanhållning i klassen i stort, men det är vissa personer som jag jättegärna skulle vilja träffa igen och se vad de har gjort här i livet.  Frågan är ju bara om de tänker gå eller inte. Det kommer nog att sluta med att jag gå, för jag menar. Det är ju bara en kväll. Och skulle det inte komma några roliga personer så har man ju bara slösat bort en kväll och det känns ju som att det inte direkt spelar någon roll. Kvällar har jag gott om! Kommer däremot personerna som man vill träffa så kan det ju bli en superlyckad kväll och sådanna har man inte fullt lika gott om. Det lutar nog mot att jag kommer att gå iaf.

Godisskålen med bilder från kryssningsbåten står och väntar.
Kommer med flera inlägg och lite bilder från kryssningen när skålen är tom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0