Sjukt!

Helt sjukt hur trött man kan vara! Vaknade precis. Jag hade somnat sittandes i soffan, medan PBP diskuterade högljutt med sambon precis brevid tydligen.

Jo, jag måste skryta lite till. Idag har PBP bajsat på sin fina röda potta för första gången. Visst är hon duktig! Jag vet att det här kanske inte är sånt som man som normal människa skriker ut till alla man träffar. Men jag är inte helt normal. Jag är ju mamma och då är allt som ens lilla solstråle gör det bästa som har hänt i hela världen. Allt inklusive bajsandet! Duktig som tusan är hon iaf och så himla glad blir hon när jag och sambon tjuter av glädje när hon gör ngt på pottan. Hon verkligen älskar pottan och blir glad varje gång vi tar fram den! Nepp, nu får det vara slut på skitsnacket!

Har suttit och kollat på sånna där cykelkärror/joggingvagnar. Hittade en sort som var jättebillig. Jag blir alltid lite misstänksam när saker är för billiga för att vara sant. Den här var nedsatt ngr hundralappar och skulle kosta typ 1600:- De andra kostade mellan 4000:- och 10000:- Visst verkar den första vara lite för billig? Skulle ni nappa på det eller bli misstänksamma? De här vagnarna skickade man dessutom efter på internet och jag vill gärna känna och klämma lite på saker som jag köper för att sen gissa mig till om de verkar bra eller inte. Den här vagnen ska dessutom köras i trafiken, så det ska ju inte direkt kunna trilla delar från den. Den ska vara stabil och bra med skydd för regn, sol och insekter. Undra om PBP kanske kan önska sig en i födelsedagspresent, eller iaf bidrag till en. Fast iof så vore det ju bra att ha en nu till sommaren. Hon fyller ju på sensommaren och då är det nästan lite sent! Vi får väl se vad det blir för ngt.

Gjorde förresten inte alls som jag sa och lät bli att höra av mig till joggingkompanjonen. Jag är ju sån där som tycker om att ha dagarna planerade så jag skickade ett medd iaf. Som tur var så var hon inne på precis samma linje. Vi skjöt upp det till imorgon istället. Hoppas det blir fint väder bara!

By the way. Vi var ju som sagt ute på landet på midsommarafton. De erbjöd så snällt att vi kunde få myggmedel. Men tror ni att jag tackade och tog emot? Inte! Jag tyckte inte att det var så farligt mycket mygg och de som fanns kunde jag ju mota iväg eller slå ihjäl. Man skulle ju kunna tycka att myggen kunde låta bli mig då jag helst inte slår ihjäl djur, men istället så uttnyttjar de min godhet. Nu sitter jag här och har tom lyckats få ett myggbett under foten! Det kliar sjukt mkt och inte kan man låta bli att nudda det heller, vilket är min strategi för alla de andra typ tusen myggbetten. Man går ju på det här hela tiden. Så kliar man lite försiktigt runt om. Bara för att få känna tillfredsställelsen med att åtminstonde vara i närheten och klia. Och sen plötsligt innan man vet ordet av så sitter man där och råkliar mitt på myggbettet. Jag har som sagt var inte mkt till självbehärskning och klia på myggbett är så sjuuuukt skönt! Nåja, imorgon ska vi ju ut i skogen och springa igen och då kanske jag lyckas få ett nytt bett som kliar ännu mer än det under foten och då kanske jag riktar in min energi på det istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0