Försäkringskassan...

Ringde till försäkringskassan vid kvart över åtta imorse. Välkommen till försäkringskassan! Du är nummer 246 som ringer... Hurra vad roligt! Sitter och väntar i 18 minuter i telefonkön. Då har jag lyckats komma fram till sjunde plats i kön och riktiga signaler kommer fram. Hurra tänker jag då är det min tur nu! Då kopplas jag bort... SKIT OXÅ!!! Telefonen som har legat framme hela natten och lite till bestämmer sig för att dö straxt efter. Känner att jag måste få ur frustrationen ur kroppen så PBP och jag tar en rask promenad i solskenet. Skönt! Tänk vad lätt det är att bli på bra humör ibland!

Ringde sedan en gång till efter lunch. Då får jag sitta drygt 25 min i kön. Rätt lugnt den här gången eftersom PBP sover skönt vid den här tiden. Jag hann tom glömma bort att jag satt i telefonkön i typ en kvart då jag bland annat ringde sambon och pratade en stund.

Jag tror att tjejen hette Ulrika. Hon fixade så att jag får pengarna på onsdag. Hurra för henne! Tydligen så hade inte handläggarna hunnit kolla mitt ärende än. De har nog väldigt mycket att göra på försäkringskassan eftersom ärendet hade legat inne sedan 1:a april.

Man hinner tänka en hel del när man sitter i telefonkö oxå! Hur mycket klagomål och sånt får de inte per dag. Det måste vara jättedrygt att sitta där dit man ringer och få klagomål från arga och ledsna personer som inte får pengarna som de tycker att de ska få. För jag antar att de får ta skiten för det som någon annan har ställt till med. Hoppas de har ordentligt betalt iaf om läget nu är sånt. De har ju en konstant telefonkö på runt 200 personer och de har bra och långa öppetider varje dag. Hur många ärenden är inte det som har gått fel? Visst, en hel del utav dessa samtal är väl kanske bara vanliga frågor, men ändå... Man sitter ju inte direkt i telefonkö i 20 min för att berätta vilket underbart bra jobb de gör. Det har iaf inte jag gjort än.

Hoppas verkligen att pengarna kommer på onsdag för det är ganska skömt att kunna köpa mat och sånt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0