Troll!

fick mig en mindre chock när jag såg mig själv i spegeln för en stund sedan. Jag har varit så inriktad på att få bort allt hår på benen och verkligen suttit och plockat hårstråna som tittat fram med pincett. Det jag däremot inte hade kommit ihåg att använda pincetten till är ögonbryna. Det ar vuxit ngt enormt! Har nu kommit upp i storleken gigantus gigantus utan att jag har märkt det! Kan kanske bero på att luggen är så himla lång. Känns som det var en enighet sedan jag var och klippte mig! Måste nog ta och ringa Maria och boka en tid.

Nu har jag ju iaf ngt att göra när PBP sover, för att se det hela positivt. :-)

Gick ju och lade mig med blött håt igår oxå. Det hjälpte trolllooken lite på traven kan man lugnt säga! Ja, det här barret ska nog få se lite vatten och en borst snart! Provade med bara borsten för ett par timmar sedan, men det gjorde ingen större skillnad är jag rädd. Här krävs tuffare åtgärder!

Ska ta och sätta igång en maskin med tvätt oxå. Det är dags att packa imorgon, för när sambon kommer hem från jobbet på torsdag så bär det av på nästa båtsemester.

På tal om båtsemester så visade det sig att systeryster och hennes karl ska åka på samma resa som ett par vänner till oss. Vad är oddsen för det liktsom? Hoppas att de har haft det jätteskönt på minisemestern! Jag är bara liiiite avundsjuk...

Liten rapport om PBP. Hon är inne i en ajaj-period nu. Hon pekar på eller gör sånt hon inte får och sen tittar hon på mig och hytter med fingret och säger aja. Jättesöt! Och om man märker att hon är på väg till ngt hon inte får göra och säger nej eller ajaj, så sätter hon in superväxln i krypningen, eller om hon går längs med ngt. Hon ser jätterolig ut! Det är svårt att inte börja skratta när hon gör så! Ibland vet hon inte heller vad hon ska ta sig till när man säger nej, utan hon börjar hoppa på stället och flaxa med armarna samtidigt som hon har värledns största leende och det bara lyser bus i ögonen på henne! Hon är bara för underbar vårat lilla gosetroll!

Ska kolla lite i IKEA katalogen efter saker till hennes rum. Sambon ska ta ledigt ngn vecka framöver och fixa en garderob i hallen samt ordna lite i den befintliga garderoben så att alla klädkartonger får plats där. Då ska vi fixa PBPs rum oxå.

Jag längtar verkligen efter en gemensam sommarsemester nu! Sambon tar aldrig semester på sommaren, utan brukar vänta till efter. De andra åren har jag inte brytt mig. Det har liktsom inte spelat ngn roll, men i år känns det lite trist att inte vara lediga ihop så här på sommaren när alla andra är lediga. Han har dock lovat att det blir ngr veckors sommarsemester nästa år. Ni ser, det går att lära gamla hundar att sitta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0