Tidig morgon.

Jaha, då sitter man här så här tidigt på morgonen igen. Man tycker ju att kroppen borde vänja sig ngn gång, men icke! Det kanske kommer lagom till PBP ska till och flytta hemifrån eller jag blir pensionär eller ngt??? Vi får väl se...

Lite ont i rumpan idag efter gårdagens cykeltur. Visst känns det ändå lite bra med smärta som faktist kommer ifrån någonting bra?!? Det tycker jag iaf! Man känner sig lite extra duktig då om man har uthärdat lite smärta! Hoppas på uppehåll ikväll så kanske det blir till att snöra på sig joggingskorna. Nu har jag äntligen fått med mig sambon på nyttighetstänket. Det blir så himla mkt lättare då. Jag kan ju inte hålla mig ifån chips och godis om han köper hem det liktsom. Så bra självbehärskning har jag inte. Tyvär!

PBP har slutat säga pappa. Hon säger bara mamma hela tiden nu. Om hon inte pekar på ngt och vill veta vad det är, för då säger hon ä dä? Annars så går mamma på högvarv just nu! Två gånger har hon vaknat i natt och båda gångerna har jag vaknat av att hon står i sängen gråtandes och ropar på mamma. Det värmer i hela själen! Visst hon kunde gärna få sova hela nätterna igenom och ingen vore gladare än jag om hon slapp bli ledsen på nätterna, man det känns bra att det är mig hon ropar på när hon behöver tröst! Inte lika roligt för sambon att hon har tagit en paus i pappandet, men det är nog bara en fas. Det verkar som det mesta som hon brukar hålla på med stannar av när hon lär sig ngt nytt och nu är det alltså mamma som gäller. Sen tränar hon på för fullt med att gå längs möbler. Det går fort nu och hon har kommesarie Gadget- armar som verkar bli längre när hon behöver det. Skulle vara bra om det följde med ett par sånna till mamsen och papsen oxå, för det skulle verkligen behövas när hon sätter igång! Hon har även börjat gå lite med gåvagnen. det är med skräckblandad förtjusning som hon gör det! Hon gör det inte själv än så länge, utan man måste gå bakom henne och ibland hålla i henne lite för att hon ska våga gå, men det kommer nog snart och då gäller det nog för katterna att se upp!

Sen ska vi väl ta oss ut på en promenad under dagen oxå. Känns som det var en halv evighet sen! Vädret har ju varit så där = pissdåligt och sen så har vi ju varit på båtsemester oxå, men nu ska vi hitta ut igen. Det är ju så skönt att vara ute och gå, bara man tar sig ut vill säga!

Nu börjar det bli dags för havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0