Stum!

Stum i benen alltså. Det blev ingen cykling idag. Min lilla, eller lilla och lilla, det kan kanske diskuteras,,, Min rumpa hade iaf inte riktigt återhämta sig än från söndagens tur på träningscykeln. Fattar inte att det kan göra ont så länge. Inte så att jag störs av det normalt, utan det är bara när jag ska sätta mig på en sadel. Det räckte att cykla den korta biten till spåret idag. Det var så där så man liktsom försökte att ha så mkt vikt som möjligt på pedalerna. Men fram till spåret kom jag iaf och det var ju tur det! :-)

Sprang femman idag igen. Fy tusan vad stum jag var i benen! Det optimala hade val varit att vänta med att springa till imorgon, så benen hade haft lite extra tid för återhämtning, men men, det var ju som sagt vissa valda delar av mig som inte tyckte så. Trots stumheten så sprang jag på en minut kortare tid än igår. Låter kanske inte så mkt, men med tanke på hur det kändes så var det en jätteökning! Trodde typ att det skulle ta fem minuter längre tid.

Tydligen så har många börjat att springa åt "fel" håll i spåret, vilket gör att man möter dessa vältränade människor som springer som att de hade en hjälpmotor i arslet och knappt har lyckats pressa fram en enda svettdroppe i pannan. Känns så där när man själv lunkar fram som en tomatröd flodhäst som flåsar värre än den värsta snuskgubben och som svetten rinner i stora floder om. Men man kan ju se det hela lite positivt och se dem som förebilder, för nog tusan satsar den här flodhästen på att hinna få en hjälpmotor i arslet jag med innan snön faller!

Är det inte idag som det är allsång? Ska nog ta och knäppa på tvn och kolla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0