Snygg!

Snyggt väder vi har haft idag! Först rätt ok i morse, sen verkligen öste det ner. Hoppas att ni inte var på väg till jobbet då, för i sånt fall blev ni nog rätt så blöta skulle jag tro... Det var riktigt länge sedan jag såg sånt skyfall och hörde så mkt åska. Mysigt var det iaf för mig som var inomhus! :-) Ett tag blev luften så där härligt ren som den bara blir efter ett regn-och åskväder. Så skön att andas in. Nu är det istället jättevarmt och alldeles kvalmig luft. Inte trevligt alls. Hoppas på lite mer regn och åska under dagen, sen får det gärna bli fint igen! Men luften skulle behöva rensas ur lite till!

Jag har ju helt glömt bort att skriva om PBPs lilla äventyr igår. PBP har blivit lite skeptisk mot pottan efter att hon råkade se en bajsklutt som rullade framåt i pottan. Vet inte vad hon trodde att det var för farligt monster, men pottan är inte så rolig längre som den var förut, om man säger så...Igår så var hon på väg att bajsa på pottan iaf, men ändrade sig i sitsat stund om man säger så och bajsade ngr kluttar stående. Fick sen lägga sig ner och då kom resten. Trodde jag. Nu när det är så varmt så försöker jag låta henne lufta utan blöja ngr gånger om dagen så jag tänkte att det här var ju ett bra tillfälle, när hon precis har gjort ifrån sig. Jag gick iaf och spolade ner kluttar och slängde blöja och så. Hör hur PBP kryper omkring på vardagsrumsgolvet och verkar glad. När jag kommer tillbaka så förstår jag varför hon är på så gott humör. Där ligger värlens största korv. Hur den har fått plats i min lilla tjej förstår jag inte riktigt, men eftersom vi bor två våningar upp och har nät för balkongen så antar jag att det inte var ngn luffare som tagit sig in och bajsat på mitt golv utan PBP... Det var väl inte så mkt mer att göra än att spola ner gigantuskorven och göra rent golvet. När det är klart hör jag ett ööh och gissa vad. PBP står på knä i en mindre insjö av kiss. Stå alldeles stilla så kommer jag och torkar, sa jag. Tror ni hon lydde? Nepp! Hon började valsa runt i det där. Såg ut som en skitnöjd Bambi på hal is... Det blev till att tvätta ännu mera golv och stoppa ungen i badet. det var ju hon inte alltför ledsen för kan man väl säga! Ibland är det så underbart att gå hemma! ;-) När man jobbade fick man ju iaf betalt för att torka bajs och kiss. fast tänker jag efter så har jag ju betalt nu med. Inte lika mkt bara...

Har kollat ett par avsnitt på dejta mitt ex. Går på trean, tror jag. det är Jo och Slade från House wifes of OC som det  handlar om. De två var det paret som jag verkligen inte tyckte om i den serien och nu har de alltså fått en alldeles egen datingsåpa. Det går ut på att hitta en ny karl till Jo. De nya aspiranterna bor hemma hos Slade och umgås med honom på dagarna. Helt sjukt upplägg. Det märks att slade inte riktigt har släppt Jo än. Han är reält svartsjuk då och då. Frågan är bara. Varför ställer man upp och gör ett sånt här program? Det är inte ens bra. Fast jag har ju blivit fast iaf... Hehehe! :-) Om man fortfarande har känslor för sitt ex så ska man väl för tusan inte ställa sig först i kön bland de som försöker hitta en ny partner till personen, eller? Men han kanske gillar att ha lite kontroll över vem som hon kommer att dejta nu. Vad vet jag. Rekommenderar er inte att se det här programmet om ni är som jag och fastnar i allt dåligt som ni ser. För det här är dåligt och ni kommer garanterat att fastna i sånt fall!

Ska bli skönt att vara TV-fri i en vecka! Då kanske man hinner glömma bort allt dåligt som man inte kan vara utan, eller så har man en sån abstinens att man sitter klistrad dygnet runt i ett par dagar... Vem vet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0