Hemma bäst!

Vafrör är det så att den egna sängen alltid är skönast? Jag har sovit så himla skönt i natt! Och PBP sov ända till klockan sex!!! Sovmorgon alltså! Idag blir det IKEA och en massa andra butiker i Västerås. Hoppas vi hittar en soffa som vi båda blir nöjda med.

Sambon sitter alltid och äter helgfrukost och då gäller det att hålla PBP sysselsatt med ngt, annars så springer hon runt bordet och drar ner frukostsakerna och försöker stoppa i sig allt hon kan få tag på. Idag försökte jag med ett kartonghus som kattterna ick ngn gång för länge sedan och som de tyckte var skittråkigt. Då tänkte jag att PBP ju kunde ta och leka med det. Jag hann knappt ställa ner det på golvet innan två utav våra tre katter pressade sig in i huset. Kan tilläga att det bara fick plats en och en halv katt. Den sista halvan fick ligga utanför... :-) De blev allt lite avundsjuka när PBP skulle få deras hus! Visst är det lite roligt. Det är nästan som att hon skulle ha ett par syskon ibland. De tävlar oxå om våran uppmärksamhet och tycker att negativ uppmärksamhet är bättre än ingen uppmärksamhet alls. Det yttrar sig tex på så sätt att de går omkring och skriker och skrapar på dörrar. Detta framför allt när PBP har gått och lagt sig. Och då kan man verkligen säga att det inte är ngn positiv uppmärksamhet som de får. Det är ingen höjdare när man försöker få henne att sova på kvällen och precis när hon håller på att somna in så sätter sig ngn utav katterna utanför och skrapar på dörren och skriker. Och då menar jag SKRIKER,  inte jamar som andra katter gör mest. De sitter utanför och vrålar. Vi har provat allt känns det som. Vi har gett dem uppmärksamhet, sagt till dem, sprutat vatten på dem, slängt ut dem i köket och stängt dörren. Ingenting fungerar. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra med våra obstinata katter. För övrigt är de jättesnälla med PBP och hon är duktig och klappar bara fint på dem med. Men just det här med skriken och skrapningarna utanför hennes rum kan man bli galen på! Just för tillfället får de sitta ute i köket när de håller på, för där hörs de minst. Är det ngn som har ngt förslag på vad man gör med katter som man inte vill ska bete sig på det här sättet så är jag väldigt tacksam för tips!










Det är tur för dem att de är så söta och snälla största delen av tiden iaf! :-)

Nu ska jag hoppa in i duschen för snart åker vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0