Äntligen har jag fått arslet ur...

Så där jag! Då har jag äntligen skrivit klart listan ang vad som ska med till Nåttarö. Förstår inte att det ska behöva vara så jäklarns svårt att ta tagi sig själv och bara göra sakerna på en gång i stället. Men nu är det gjort iaf. Blev 1½ A4-sida. Vet inte än om det är lagom eller för mkt packning. det märks väl om inte tidigare, så åtminstonde när vi ska stuva in alla saker i båten. Nu för tiden kan jag ju iaf skylla min stora packning på att PBP behöver en massa saker. Lägger jag fram det på det viset så skulle jag bli väldigt förvånad om hennes morfar kom med ngr kommentarer, för det är väl klart att hon ska ha allt hon behöver.

Kollade in på systerysters blogg för en stund sedan och blev plötsligt påmind om att det finns resturang på ön. Har aldrig varit där så jag vet inte riktigt statusen på resturangen. Är det en vanlig eller lite finare. Måste jag försöka få ner ngr finkläder oxå? Och till på köpet finkläder som inte behöver strykas, för vem har med sig ett strykgärn på en båt liktsom? Inte vi iaf...

Pratade med sambon om hur, var och när vi skulle åka till Karlstad. Vi kom nog fram till att vi kanske ska börja med att leta efter kartböckerna som ingen av oss riktigt visste var de var någonstans... Kanske en bra början. Ska även försöka lista ut hur karln ska ta sig till Nynäshamn. Inte så svårt, men skönt att veta för honom innan han står på perrongen och väntar på tåget. Det är ju bara imorgon kvar. Han har ju så klart hela nästa vecka på sig, men känner jag honom rätt så kommer han inte att göra det förrän i sista minuten och då bli sur för att han inte förstår hur man ska söka på hemsidorna. Eller förlåt mig, jag menar förstås att det helt plötsligt är fel på de hemsidorna han besöker. Ungefär som det var fel på mitt Wii när han spelade, men konstigt nog inte när de andra spelade... Men jag älskar honom iaf! Puss på dig!

Nu när jag sitter här och kollar ut på kvällssolen så blir jag sjukt sugen på att sitta på uteserveringen på Café Sylvia. Äta en grillad smörgås med kyckling, saltgurka och bbq-sås (låter inte så gott, men smakar himelskt! Jag lovar) och skölja ner det hela med en iskall öl. Ni vet i ett sånt där högt lite smalt glas där kondenspärlorna rinner ner för glasets kanter. Skulle vara så himla roligt att göra Ekilstuna by night igen. Har ju inte varit ute där sen jag tog studenten... Typ sisådär sju år sedan alltså. Jag och systeryster gick förbi stället där vårat danshak låg. Där låg nu en bilverkstad, eller ngt sånt. Tydligen så har Blå varit stängt i typ sex år. Hade inte en aning. Har bara undrat varför syrran aldrig pratar om blå, men har tänkt att det kanske inte är där hennes gäng hänger.

När jag och Anna, som det oftast var, gick ut så började vi oftast hemma hos min faster med att dela på ett sexpack 3,5or medans vi gjorde oss iordning. Sen var det oftast ner till Dannes som alla gick. De hade billigast öl där. Om jag minns rätt så kostade de bara 19:-/glas. Fattig student som man var så passade det perfekt! Antar att det smakade därefter, men jag var kanske inte direkt den so mvar känd för att vara så himla kinkig direkt... Sen bar det av till Blå eller Statt. Inget av dessa ställen finns längre kvar. Vet inte varför Blå stängde. Det gick väl i konkurs eller nåt kan jag tänka mig. Statt var det ju en idiot som brände ner här i våras. Statt gick vi till när det var Företagsrocken. Det var olika företag och även de olika gymnasieskolorna (iaf våran) som tävlade i musik. Det bildades alltså band som uppträdde på dessa kvällar och jäklar vilket drag det var! Det var verkligen en salig blandning med folk där då. Allt från små söta späda 18års tjejer till stora inte riktigt lika späda 60åriga karlar. Så himla härlig stämning! Det var så länge sedan nu så jag kommer väl inte ihåg riktigt allt. Tror iof inte att jag gjorde det dagen efter det hade varit fest heller, men nu kan jag ju iaf skylla på att det har gått så hiiiimla lång tid. :-)

Anna, Ellinor och jag bestämde oss iaf för att vi skulle göra Eskilstuna igen. Ngn som är sugen på att hänga på. Det blir antagligen ngn gång i sommar. Eller ska man kanske vänta till i höst när studenterna är tillbaka? Har ju ingen koll på stan längre... Uppsala hade jag tänkt skulle få sig ett besök oxå innan löven börjar falla. Märker att jag är inne i ett festtänk nu. Kan man bli annat när det är så underbart väder?

På tal om väder så såg jag att det skulle regna. Det skulle ju kunna vara ganska så skönt vid det här laget, att det åskar ur ordentligt och blir lite skönare luft. Vill dock ha tillbaka solen till på måndag! Hör de det du där uppe som bestämmer! Eller om det är du där nere som bestämmer. Har inte riktigt listat ut vilket än...

Jo, när vi var ute och gick imorse så såg jag en katt som hoppade fram längs cykelvägen. Den var jättehalt och stödde inte alls på ena benet. Tänke direkt på hur jag skulle fånga in den, men sen komm jag inte längre, för vart tusan ringer man i Sverige om man har hittat ett skadat djur? I USA ringer man väl till RSPCA eller liknande, men vilket nummer ska man slå i det här landet? När jag kom närmare katten så såg jag att anledningen till varför den haltade och inte stödde på benet var för att det saknade vänster bakben. Det var amputerat och katten såg ut att må alldeles utmärkt. Skönt! Är det ngn som vet var man ska vända sig. Hitta katten kan jag tänka mig, men tar de emot skadade djur oxå? Eller tar de bara emot typ kattungar och sånt som folk hittat? Skulle vara bra att veta om jag ngn dag skulle råka springa på ett djur i nöd.

Är det förresten ngn som vet om det finns en snäll hund i den här stan som behöver en dagmatte? Saknar hundsällskap! Den måste dock fungera tillsammans med katter och småbarn. Ingen unghund! Hör av er i sånt fall.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Åh vad du är duktig, jag har inte ens börjat FUNDERA på vad jag ska ha med mig men jag iof hela helgen på mig att packa... Du behöver inte vara orolig för att ha med dig snygga partykläder eller nåt till restaurangen för så fin är den inte.Men du kanske vill slippa gå dit i nåt du har haft på dig hela veckan...hehe Vet inte ens om vi kommer att gå dit men bra att ha i fall att. Jag tror att om du skyller på Elsa så är det lungt, pappa kommer att lägga våran packning i Tilde (gummibåten) för att få plats med hennes saker....hehe



Puss på dej

2009-07-03 @ 11:11:47
URL: http://skosmusen.blogg.se/
Postat av: Elin

Bra att veta att jag inte behöver packa ner balklänningen iaf! :-) Anledningen till varför jag är så duktig nu är ju för att jag måste se till att få med alla saker som PBP behöver flytväst och sånt vet du. Annars hade jag nog packat på måndag morgon. Kan hända att Tilde får göra sig berädd...

Kram

2009-07-03 @ 13:00:55
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0