Städningen.

Ja så himla städat kan jag väl inte påstå att det ser ut här hemma. Det tog längre tid för sambon att fixa garderoberna än han trodde, så allting står i PBPs rum och i hallen. Ser ut som ett jäklarns bombnedslag. Hoppas vi blir klara innan PBP kommer hem imorgon! Vi ska ju åka till återbruket och så... Men det hinner vi nog. De skulle inte komma hem med henne så himla tidigt.

Vad tomt det känns när hon inte är hemma! Jag är så van vid att vara med henne 24 timmar per dygn och har inte träffat henne på 1,5 dygn nu. Tomt tomt tomt! Men imorgon får vi mysa igen.

På tal om tomt, så tittade jag på nätet efter en sommarstuga i Eskilstuna. Just nu har jag lite hemlängtan. Ja, Eskilstuna är fortfarande hem för mig, trots att jag flyttade hit för drygt sju år sedan. Det här med att längta hem går lite i vågor. Just nu har det kommit en stor våg med hemlängtan. Jag tror att det är för att jag längtar lite extra efter min familj just nu. Det har varit så mysigt att träffa dem lite extra under deras semestrar. En flytt till E-tuna kommer nog aldrig att inträffa eftersom att sambon absolut inte kan tänka sig att flytta. Just nu så känns det inte jätteroligt att bo i den här hålan, men det känns nog bättre snart igen skulle jag tro. Kollade iaf på sommarstuga i närheten av mamma och pappa, men det k ommer nog aldrig att köpas en sådan. Man får en för mellan 800 000 och 1 000 000 kronor och då är de inte superfräscha. Det är sjukt hur mkt priserna har gått upp de senaste åren!

Hittade oxå ett 30-tals hus till systeryster, men hon ville inte köpa det. Husen i Eskilstuna är däremot en hel del billigare än vad de är här. Huset ligger bra på söder med en liten söt tomt och ett fint hus. Dock med renoveringsbehov. Skulle gärna vilja flytta dit själv...

Nepp, nu är det dags att gå och lägga sig. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0