Sovmorgon!

Idag fick vi sova fram till 07.04!!!! Set var väl en halv evighet sen PBP sov så länge. Dessutom har jag bara varit tvungen att gå upp en gång under natten. Hon har väl kännt på sig att jag har börjat tänka på olika metoder och tänkt att hon nog har det ganska så bra som hon har det. Bäst att sköta sig kanske?!? ;-) Skönt var det iaf! Om det bara kunde fortsätta på det sättet så vore jag fruktansvärt glad!

Hon har varit så himla snäll och glad nu på morgonen! Dels tror ajg att det är för att hon mår så mkt bättre nu och sen tror jag även att hon njuter för fullt av att ha oss båda hemma. Det vore inte helt fel att vinna 100 000:- i månaden i 25 år på triss. Då kunde vi ju lugnt vara hemma båda två hela tiden. Kanske jobba halvtid eller lite extra bara för att träffa folk och komma hemifrån ibland. Tänk vad man kuinde hitta på om man vann så mkt pengar. Eller som han som vann den där megavinsten i Italien. 150 miljoner euro!!! Man skulle ju tro att ngn skojade med en och när man väl förstod att man visst hade vunnit alla de där pengarna så skulle man väl dö i en hjärtattack eller ngt. Man skulle kunna ge en miljon till alla man känner och det skulle iaf inte kännas så speciellt mkt i plånboken. Jag lovar att om jag någonsin vinner så mkt pengar så ska alla ni som läser det här inlägget idag få varsin miljon. LOVAR! Inte allt för stor chans eftersom jag spelar extremt sällan. Men vem vet. Kanske är det min tur nästa gång.


Spelade in true blood igår. Ska snart titta på det och se om det är ngt som jag kommer att följa eller inte. Jag är ju lite harig när det kommer till sånt där med vampyrer och andra hemska varelser som brukar vara i skräckfilmer. Jag är jättelarvig! Fråga sambon. Om han har hyrt en skräckis så tar jag och vänder på  mig en stund och sover eller så får han titta på den på datorn med hörlurar. Ljuden från filmerna kan vara minst lika hemska som att se filmen förstår ni. Men de pratade iaf om true blood på radion igår och en av dem sa att den var mer som en dramaserie än som en läskig skräckserie så jag kanske tittar på den iaf. Fast å andra sidan så kan ju den personen vara som sambon och inte tycka att någonting är skrämande. Jag å andra sidan tycker ju verkligen att allt som man ser på tv är läskigt. Hmmm. Men jag ska ju ge serien en chans iaf. Ser man den på dagtid så blir det ju inte lika skrämmande heller. Gud vad larvig jag är! :-)


Vi ska förbi träaffären och köpa lister till våra nya skåpdörrar. Sen ska de målas oxå och sen ska de förhoppningsvis bli lite finare. De fyller iaf sin funktion som det är nu. Det är himla skönt att inte behöva springa och säga nej till PBP hela tiden. Hon kunde ju bara inte låta bli att dra ut så många skivor som möjligt...


Jo det har jag ju glömt att berätta. Jag är ju mammaledig och får pengar från försäkringskassan. För det mesta iaf. Det har ju varit en gång förut som det har strulat lite. Även denna månad strulade det. Jag har automatisk överföring från mitt konto till ett gemensamt som vi betalar räkningarna ifrån. Sen brukar jag ha typ en tusenlapp över. Kollade hur mkt pengar jag hade på mitt konto och det var lite drygt tusen kronor. Bra tänkte jag då är det draget och så. Kunde bara inte förstå varför pengarna på det gemensamma inte skulle räcka till räkningarna. Kollade kontoutdraget och då har jag bara fått drygt 1000:- från försäkringskassan! Fick då ringa och jaga pengarna. Ska man verkligen behöva göra det? De hade missat att betala ut fjorton dagar om jag kommer ihåg rätt. Det är ganska så mkt pengar! Skitförsäkringskassa. Konstigt att man alltid får sitta i telefonköi typ tjugo minuter när man ringer dit. Det är väl alla föräldrar som måste försöka betala sina räkningar i tid som ringer dit och vill ha sina pengar. Hur svårt kan det vara att bara betala ut pengarna. Allt ligger ju på datorerna. Ok jag har väl inte riktigt inblick i hur allt går till. Kanske kan det behövas lite mer personal så att alla kan få sina pengar i tid. Räkningarna väntar inte... Pengarna kommer till mig på fredag by the way.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0