På väg upp eller ner...

Det känns ju som att jag är på väg in i en svacka nu. Vet inte vad det kan bero på. Skulle kunna vara det här med att vi ska försöka få barn igen. Det har varit så himla mkt ledsenhet och många svarta dagar under den tiden, så det kanske är psykets sätt att förbereda sig för kommande månader? Eler så är det bara en allmän svacka och i sånt fall så går den ju över om en liten stund. Eller är det kanske så att jag behöver umgås med lite folk. Känns som det var typ hundra år sedan jag träffade lite människor.

I morse kändes det riktigt tungt. men jag drog ut mig själv och PBP på en långpromenad och sen kändes det bättre!

Vi skulle avsluta rundan med att gå förbi apoteket och hämta medicinen. Så vi gick dit, tog köplapp och satt och väntade ett tag. Efter en stund så kom jag på att jag skulle plocka fram leget så att jag var förberedd när det väl blev våran tur. Jag hade ju så klart glömt min plånbok med legitimationen i. Det var bara att ge bort kölappen till en glad person som fick gå före flera stycken människor i kön och traska hemåt. Det blev iaf en flaska med D-droppar. Det hade jag pengar till. Är det inte typiskt! När man väl tar sig i väg så glömmer man det viktigaste... Jaja, får ta det i morgon istället.

Snart fyller systeryster 23 år. Funderar på vad jag ska köpa till henne. jag har nog börjat tänka ut lite var jag ska köpa saken, bara inte vad än... Men det blir nog bra! Och PBP fyller 1 år om 22 dagar. Henne måste vi ju oxå köpa ngt till. Funderar på om det inte blir en större insättning på hennes konto och bara ngt mindre i present. Hon tycker ju fortfarande att snörerna på paketen är det roligaste...

PBP har förresten varit ute på sin första promenad. De ska drillas i tid! ;-) Jag tycker att hon ska lära sig att gå korta bitar av promenaderna så snart som möjligt och idag började vi. Hon går bredbent som en cowboy med hemorojder och skiner som en sol medan hon håller mig i ena handen. Sen kan hon helt plötsligt få syn på ett mikroskopiskt litet skräp och sätta sig pladask på marken för att plocka upp skräpet och ge det till mig. Jättesöt! Hon har även fått börja att träna på att gå i trappan. Nerför gån inte alls. Hon har inte kommit på hur man böjer benen ordentligt än. Plus att jag tycker att det känns liiiite riskabelt nerför, men uppför går riktigt bra! Hon håller så klart mig i båda händerna, men lyfter så fint på fötterna. Det verkar som att hon tycker att det är jätteroligt att göra sånt här som hon bara har fått se andra göra tidigare. Och sen så börjar hon ju bli så tung så det är bra om hon kan ta sig runt lite mer själv. Kissat två gånger på pottan idag. Hon är så duktig våran lilla tjej!

Kommentarer
Postat av: Asse

Drar ihopsig mot kräftskiva/födelsedagskalas snart, då kommer tillfälle att ges att ungås med vänner.....passar alla datum eller e ni uppbokade på något?

2009-08-04 @ 16:13:22
Postat av: Elin

Ja, just det! Vad roligt med kräftskiva!!! Vi kan inte helgen den 29-30:e. Då firar vi PBP och springer tjejmilen. Annars e vi nog inte uppbokade någonting vad jag kommer ihåg.

Kram kram

2009-08-04 @ 17:21:17
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0