Nu har vi barnfritt här hemma.

Bad nyss ambon att sänka på TVn som han satte på med buller och bång. Precis när jag sa det så kom jag på att PBP inte ligger i sin säng och sover och jag behöver alltså inte gå in och få henne att somna om igen. Så jag sa att han fick ha på TVn så högt han bara vill. Eller nästan iaf. Jag vill ju gärna kunna höra mig själv tänka, men det är ju fredagskväll så min hjärna är nog inte påkopplad så himlarns länge till skulle jag tro.

Man skulle nog kunna tro att den inte har varit på över huvud taget idag. Jag fick ju med mig själv och PBP till bilen. Hade glömt bort att de lagar Hjulstabron. Jag borde ju alltså ha åkt över Västerås. Men istället satt vi i en underbar kö som fick rött ljus tre gånger innan vi kom över... Men vi kom fram till slut iaf. Tar med mig packning och PBP in. Mammahjälper mig och vi konstaterar att jag ska lämna kvar barnstolen oxå, men eftersom vi hade armarna fulla med packning så skulle jag gå ut och hämta den senare. Tror ni att jag gjorde det??? Nepp, det gjorde jag inte!!! Jag kom på att jag hade glömt att ta ur den först när jag hade varit hemma hos syrran för att låna ett par skor som jag kan ha nästa fredag. Det var ju bara tur att jag hade stannat där på vägen hem. Annars hade jag nästan varit framme innan jag hade kommit på det. Så det var bara att åka ut på landet igen för att lämna den. Satt sen och frös i bilen, men kom efter ett tag på att jag faktiskt har värme i bilen. Tro't eller ej, men de flesta bilar har det... :-) Det var så att jag hade tagit med mig en kofta so jag skulle ha när jag började frysa, men den hade jag ju glömt kvar hos mamsen och papsen, så jag fick frysa en stund på vägen till pizzerian där vi intog kvällens mål mat.


Vissa dagar fungerar hjärnkontoret bättre än andra dagar. Den här dagen var inte en av dem...

Pratade med mamma för en liten stund sen. PBP hade skött sig exemplariskt! Hon hade varit såååå duktig på att ära och dricka och varit glad hela tiden. Hon hade inte ens skrikigt när hon fick syn på vällingflaskan och det gör hon alltid här hemma. Men det är ju skönt att hon sköter sig när hon är borta iaf! Då har man väl lyckats som förälder, eller vad säger ni?!? ;-)

Det låter som att grannarna ska ha fest i kväll igen. Men det gööööör ingenting, för jag får sova hur länge jag vill imorgon. Mmmmmmm, vad mysigt det ska bli! Har jag riktig tur så kommer det att regna i natt så att det blir lite svalt i sovrummet. Det är så mysigt att kura ner sig under ett par täcken då. I onsdags natt så frös jag så mkt efter att vi hade suttit ute och ätit så att jag hade två tjocka täcken plus ett tunnt på mig halva natten, innan jag fick upp ngn som helst värme.

Jag tycker inte att jag borde vara en sån som fryser. Herre Gud, jag har ju underhudsfett så det räcker till en mindre val. Det borde väl hålla en varm. Men det gör det bara när det är varmt på sommaren förstår ni. Späcket har missuppfattat det hela. Men jag får väl kanske vara glad att det fungerar ibland iaf! :-)


Måste bara säga att jag älskar den här mannens röst! Lejonkungen, Piaf! Skulle vilja ha honom i bakfickan så att han kunde sjunga för och prata med mig dagarna i ända. Mmmmysig!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Haha du låter ju som jag...Kan vi vara släkt på nåt sätt?? Dessutom fryser jag också ALLTID så det ligger nog i generna.... Ska ut och gulla med PBP om en stund ch ge henne kläderna som hennes mamma glömde hos mig när Kerstin var här...hehe Puss

2009-08-15 @ 11:09:58
URL: http://skogsmusen.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilken tur att hon har en moster med minne då! :-) Ge henne några extra pussar och kramar från mig! Och hälsa de andra!

Kram

2009-08-15 @ 13:50:34
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0