Mys!

Nu har PBP kommit hem och allt är som vanligt igen. Skönt! Vi har busat hela eftermiddagen. Hon är ju så go! Tydligen hade hon varit det hemma hos sin mormor och morfar oxå. Enligt moster iaf som var där ute och åt middag igår. Och det får man väl lita på antar jag... ;-)

Nu sitter jag alltså här framför datorn som vanligt igen. Det har liktsom blivit min kvällsavkoppling.

Jo förresten, jag provade min 100:- check från gratisbio.se och den fungerade finfint. Bra att ha så här i slutet av månaden!

Det är dags att fundera ut fikabröd och sånt oxå. Det är inte långt kvar tills alla firanden. I år har vi försökt att hålla det lite mindre än vanligt, för att även PBP ska uppskatta sin födelsedag. Vi firade ju inte ens sambon med släkten, utan bara med närmaste familjen. Nu har vi ju delat up firandet på tre dagar oxå. Hoppas det blir bra!

Om det skulle vara ngn som har vägarna förbi våran lilla stad ngn dag så är ni väldigt välkomna upp på lite fika eller så! Alltid trevligt med besök!

Skulle vilja ta upp stickandet igen. Har köpt tidningar med finfina mönster, men det blir liktsom inte mer än så. Vem vet, det kanske tar fart framåt hosten när det börjar bli ruggit och man vill krypa upp i soffan med en kopp te och ha lite tända ljus... Nu längtar jag nästan lite efter hösten och vintern!

Vi fick rökt flundra av sambons föräldrar idag. Mmmm! Jättegott var det! Kruxet är bara att få bort den hämska lukten från fingrarna. Det går bara inte. Jag har tvättat händerna typ hundra gånger minst, men lukten sitter kvar iaf. Det känns lite som kokosnötsvisan, fast att jag inte kan få bort lukten. Grejen är ju dne oxå att om jag luktar illa om händerna så kan jag bara inte låta bli att stoppa upp fingrarna under näsan och dra i mig stanken. Det är näl ngt tvångssymdrom eller nåt. Jag menar, hur dum får man bli???

Jag är likadan om ngn har pruttat. Även om alla säger att det luktar sjukt illa, så måste jag dra in ett andetag iaf. Man är ju helt sjuk! det är väl bara att hålla andan eller låta bli att stoppa fingrarna under näsan. har försökt det, men det känns liktsom inte bra förrän jag har gjort det. Ngn som gör likadant???

Just det, jag skulle ju beställa en klipptid till den här veckan. Jag ser ut som en afgahnhund. Massor av långt hår som bara hänger ner i ögonen så man ser så där lite smådum ut. Vi hoppas väl på en ändring under veckan som kommer.

Öppna förskolan öppnar för terminen imorgon, så det blir väl till att bege sig dit på förmiddagen skulle jag tro. Om inte PBP skulle få för sig att sova till tio eller ngt sånt. Skulle hon göra det så skulle jag nog gå in och väcka henne för att försäkra mig om att hon levde, så det blir nog öf skulle jag tro.

Bakade bröd idag igen. Det är lite som terapi att stå där och knåda tills händerna värker. skönt att få göra det utan ngn som skriker nedanför. Brödet blev iaf riktigt gott!!! Vi åt den rökta fisken på det. Det var perfekt med sältan och den rökiga smaken blandat med sötman från frukten i brödet och kanternas krispighet. Smaskelismask!

Nu blev det bara en massa små punkter här idag, men jag hade ingenting bättre i huvudet. Jag slängde väl kanske bort det oxå på återbruket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0