Munskölj.

Testade efter tips från systeryster munsköljet listerine 6in1. Flaskan med den lila vätskan.
Jäääääääääklarns vad starkt det var! Hade det i munnen i 30 sekunder, sen gick det inte längre. När jag skulle spotta ut det så kändes tungan gigantisk tjock och jag hae svårt att spotta. Det kändes som när man har fått en överdos med bedövning hos tandläkaren och ska försöka skölja ur tandrester och blod i deras lilla handfat. Ni vet, när man får en sån där lång slemtråd som bara inte vill släppa tagen om ens munhåla och åka ner i avloppet. Precis så kändes det. Systeryster sa att man vänjer sig efter ett tag, men vad tusan, när då? När alla nervtrådar har frätits bort och smaklöarna endast är ett minne blott, eller? Undrar om det verkligen är nyttigt? Men jag provar väl ett tag till så får vi se om det blir ngn bättring med mun hygienen efter det. 
    
                                            


På tal om förbättringar så har det skitit sig totalt med allt vad träning och ta hand om mig själv heter! Det känns som jag är på väg ner i en liten down-period och då har jag inte riktigt orken till att motivera mig själv till sånt. Jag har dock bättrat mig lite när det gäller maten. Mat och mat, det är det väl inte egentligen. Snacks kanske beskriver det bättre. I helgen har jag inte tuggat i mig ett enda chips. Jag dipade grönsaker. Väldigt gott var det! Jag fattar inte varför jag väljer chips framför grönsaker, men var sak har väl sin period och grönsaker måste skäras. Chipspåsen behöver bara öppnas... Men jag kom på att sockerärtor var skitgott att dippa och de behöver ju bara tvättas av. Det är helt klart nya helgsnackset! Lite godis blev det dock, men betydligt mindre än vanligt och pyttelite choklad. Så jag bättrar mig lite på det området istället.

Dags att hämta ut medicinerna och hormonerna nu i veckan. De brukar inte ha allt här i stan och det kan ta ngr veckor innan de får in sakerna, så det är bäst att gå ner nu. Det är tur iaf att det finns högkostnadsskydd. Nu kostar medicinerna bara 1800:-- Kommer inte ihåg exakt vad de skulle ha kostat förra gången, men det var en bit över 10000:- iaf. Tur att man bor i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0