Länge sedan.

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev ett inlägg.

Igår firadevi alltså PBP. Det var riktigt trevligt och hon fick så många fina presenter!!! Jag tror att vi kommer att få köpa ett jättehus om hon ska få lika mycket saker varje gång hon fyller år. Och tänk då om vi lyckas få ett barn till, då borde det ju bli typ dubbelt så mkt saker. Ngn som vet ett slott som reas ut här i närheten?

Vi håller ju på med 5 minutersmetoden om det är ngn som har missat det. Igår kväll tog det bara 20 min innan hon sov. Helt klart en förbättring mot första kvällen som tog 1,5 timmar! Vi var så glada att vi tänkte testa på dagtid oxå. Inte helt smart kan jag säga så här i efterhand. När PBP hade skrikit i en timme och 45 minuter så gav vi upp. Hon verkade inte alls vara på väg att somna så hon fick sin napp och sen satte sig sambon där inne tills hon somnade. Inte direkt lyckat. Det kanske kan ha förstört för oss i kväll, men det märker vi. Vi har iaf bestämt oss för att bara köra det här på kvällen fram till dess att det fungerar utan problem. Då ska vi föra över det till dagtid oxå. Det jag kan säga efter två nätter är det att hon verkar sova bättre under själva natten. Vet inte om det är av utmattning efter att ha gråtit och skrikit under så lång stund eller on det är det att hon inte tappar nappen. Eller kanske att hon somnar om av sig själv. Jag tror på en kombination av de två första sakerna och att hon pga dessa saker kan somna om själv. Det blir spännande at se hur lång tid det tar att få henne att somna idag!

Tjejmilen gick ju av stapeln idag. Utan mig dock. Systeryster blev ju dunderförkyld och Sandra hade fortfarande ont i benet sen sist vi var ute och sprang. Sambon var inte så sugen på att åka dit och heja på och jag var inte så pass laddad att jag ville åka dit själv så jag sket i det det här året. Kanske nästa år istället. Vi får väl se. Jag känner mig lite besviken på mig själv, men det var ju en grej att göra tillsammans med andra och att göra det själv är ju inte riktigt samma sak. Kanske blir vårruset i Uppsala istället eller ngt. Vi får se.

Jag har varit fruktansvärt trött idag! Jag trodde att jag var på väg att bli sjuk, men sambon påminde mig om att jag höll ganska högt tempo hela dagen igår och jag tror att han har alldeles rätt, för efter lite vila så kändes det mkt bättre!

Nu ska jag samla krafter till sänggåendet för våran lilla älskling. Återkommer kanske senare om hur det har gått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0