Halvvägs.

Nu har halva dagen gått och det är inte alls lika soligt som imorse längre. Fast varmt som bara den är det iaf! Skönt att vårat vardagsrum är så svalt. Det kan man inte riktigt säga om sovrummet.

Det är sjukt hett där inne. Jättekonstigt, för de ligger precis brevis varandra med fönster åt samma håll. Iof så är det nytt fönster i sovrummet men inte i vardagsrummet, så det kanske isolerar mer eller ngt. Fast å andra sidan borde ju inte det spela ngn roll om man har fönstret på vid gavel. Vi har verkligen provat det mesta känns det som. Stängt och fördraget under dagtid. Har även provat att hänga för en extra mörk gardin, men det blev inte bättre. Provat att ha fönstret öppet dagtid. Inte bättre det. Jag vill inte gärna ha fönstret på vid gavel på  natten medan vi sover. Dels så kan ju grannarna se in då och sen så känns det som att det kan komma och klättra in ngn. Sambon säger att jag är lite larvig på just den punkten. Vi bor ju liktsom två våningar upp. Men då hade han inte tänkt på att vårat sovrumsfönster ligger precis ovanför det lilla taket ovanför dörren. Och med bänk nedanför så är det inte alls så komplicerat att ta sig upp till oss. Om det nu finns ngn som skulle känna för det. Men fönstret är iaf öppet hela natten, om än inte helt. Vi har en AC. Den hjälper så länge den är på. Men den kan inte vara på efter det att jag har lagt mig, för den för ett sådant hemskt oväsen och då har jag inte en chans att höra om PBP vaknar på natten. Iof kanske det vore bra att inte höra henne eller katterna. Då skulle jag ju få sova. ;-) Skämt åt sido, henne vill jag ju höra!

Känner att det är väldigt mkt prat om mat här på bloggen. Och för att inte störa trenden så kommer här lite till. Idag ska vi nämligen äta kycklingwok med ris och en god kall sås gjord på minifraiche och sweetchilisås. Detta äts idag ur hembakade pitabröd. Jag sa ju igår att jag har kommit in i en bakningsfas så här ska det bakas! :-) Ingenting slär hembakat. Om man bakar gott bröd vill säga... ;-)
Jag är jättesugen på att baka kanellängder oxå. Nän som vill komma på fika ngn dag? :-) Jag tror att det är min kreativitet som måste få utlopp lite då och då. Förr sjöng jag och spelade musik samt pluggade blommor och dekoration. Tecknade ibland. Skrev historier. Stickade och sydde lite då och då. Nu gör jag i stort sätt ingenting av det där. Jag får bakfeber istället.

För ett par år sedn så var jag oxå innen i en sån här period och då bakade jag så mkt att vi inte hann äta upp det. Då sålde jag bla till mina föräldrar. En liten rolig historia från det...
Jo, mamma och pappa satt och åt frukost. De hade tagit fram en ny limpa som jag hade bakat. Norskt havrebröd var det. Pappa tog en skiva och hade på smör och pålägg och tog sig en tugga. Tyckte att det smakade lite konstigt. Tog ytterligare tuggor och tyckte inte alls att det var gott. Jäklarns äckligt bröd sa han till mamma. Hon har haft en massa vitlök i det. Ät det inte. Och så tog han hårt bröd istället. Konstigt. Smaken sitter fortfarande kvar i munnen, tänkte han. Jag kan tänka mig att han var lite småputt vid det här laget för att frukosten var förstörd. Då kom han på att de hade ätit vitlökssmör dagen innan och ställt in i kylen efteråt. Det var det som han hade brett på smörgåsarna. De hade gjort det i smörförpackningen eftersom det var så lite kvar i den... Inte konstigt att det smakade vitlök, va?!? Jag skrattade gott när jag hörde historien, för jag kan verkligen se pappas miner framför mig! :-)

Nepp, nu är det dags att sätta igång med bakningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0