God morgon!





Vilken jäklarns skum natt! Först så var jag ju sjuuuukt trött igår kväll! Gick och la mig vid tiotiden om jag kommer ihåg rätt. Väl i sängen så kunde jag bara inte somna. Stista gången jag kollade på klockan så var den närmare tolv. Sen har jag drömt som en tok! Först så hade PBP vaknat och skrikit. Troligtvis har jag drömt även det. Så jag gick och hämtade henne och la henne i våran säng. Stängde av monitorn och somnade om. Vaknade senare och skulle kolla i monitorn hur hon sov. Såg att den var avstängd. Komm ihåg att jag hade hämtat henne, men fick lite smått panik när sambon läg så himla nära mig. Försökte känna efter PBP, men kunde inte känna henne någonstans. Kunde det vara så att hon hade trillat ur sängen eller att sambon lagt sig på henne? Jag tänker inte helt rationellt när jag vaknar så där på natten... Var iaf tvungen att tända lampan och kolla så att hon inte låg platt som en pannkaka under sambon. Det gjorde hon ju så klart inte. Var då tvungen att gå in i hennes rum för att kolla om hon var där. Där låg hon ju och snusade så sött och monitorsändaren var på. Den är lite lustig den där. Fungerar lite när den själv vill verkar det som. Jag hade nämligen försökt att sätta på monitorn och titta genom den om hon låg i sängen och sov, men då var den bara helt svart som att sändaren var avstängd. Allt blev ju iaf bra till slut. Barnet sov där det skulle och hade inte blivit till mos av sin far.

Sen så drömde jag oxå att vi blev jagade av stora myggor. Inte megastora, utan kanske fura gånger så stora som de brukar vara. De kom i stora svärmar och tog sig in i huset (vi var hos mamma och pappa) om man inte hade stängt alla möjligheter sör dem att ta sig in. Det var ju inte det svåraste i drömmen. Stänga för fönster och ventiler var det lätta! Det svåra var att försöka övertyga fölk om att det skulle komma en jättesvärm med myggor som skulle mörda oss! I vaket tillstånd förstår jag ju varför de andra i drömmen inte ville lyssna på det jag sa, men hallå, man blev ju bara till stoft efter att de hade sugit ur allt som fanns i en, så lite rätt att vara rädd hade jag nog iaf...

Lyckades tillslut vakna ur den här drömmen. Höll mig vaken en stund som jag brukar göra när jag har drömt otäcka drömmar, för att de inte ska komma tillbaka när man domnar igen. Men den här kom tillbaka trots att jag var vaken ganska så länge. Det var faktiskt ganska skönt att bli väckt av PBP nu på morgonen! Visst, jag är trött som en jäklarns get, men hjärnan fungerar rätt normalt iaf.




Är det inte himla konstigt att man kan tro på det man har drömt?!? Det var verkligen jätteläskigt att tro att sambon hade gjort mos av PBP! Är det så att man inte är helt vaken än, utan fortfarande drömmer på ngt konstigt sätt, fast man är mer medveten om vad man gör och har ögonen öppna. Eller tar det ett tag för hjärnan att fundera ut vad som är verkligt eller ej.

Är det ngn bakomliggande rädsla för att jag ska somna ifrån eller göra ngt som skadar PBP. Är det det som mitt undermedvetna försöker få bukt med? Eller är jag bara allmänt knäpp som drömmer så här??? Det är inte direkt första gången och det lär nog inte vara den sista heller.

Jag säger bara att det är ju fruktansvärt skönt att jag kan sova lite middag iaf, för man blir ju inte direkt utvilad av mardrömmar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0