God morgon!

Idag är det verkligen en god morgon! PBP sov bra till kvart i fyra. Då var det bara att byta blöja oxå somnade hon igen. Sov sen till 05.24! Det var skönt. Jag gick ju och la mig tidigt igår oxå så jag känner mig, tro't eller ej, riktigt utvilad!

Vi var ute med katterna igår igen. Det verkar som att det fungerar. De har varit mkt lugnare de senaste två nätterna. Det är det skönaste av allt! Att bli väkt av katterna hör absolut inte till mina favoriter om man säger så... Så nu kommer det nog att bli utgång varje dag skulle jag tro. Iaf om det är fint väder...

Kräftskiva imorgon. Vi får se om det kommer några fler barn än PBP. Hoppas på det. Annars blir det nog ganska så tidig hemgång. Det blir ju liktsom lite annan stämning utan barn... Försökte få barnvakt igår, men det gick inte så himla bra. Nästa helg är dock barnvakt inbokat sedan en tid. Då är det dags att rensa ur förrådet och garderoben. Hoppas vi kan slänga ordentligt mkt saker! Ibland blir man ju så sentimental och vill behålla saker som man inte använder. Därför är det bra att vi nu är två som ska rota runt. Då är det lättare att motivera en kassering!

Ser ut att bli riktigt fint väder idag oxå! Vi ska och handla och ev till apoteket, om jag inte tar det imorgon istället. Får se. I vilket fall som helst så gör vi det nu på morgonen skulle jag tr. Innan det har blivit alldeles för varmt för att orka gå. Imorgon skulle det bli fint väder! Tjoho!!! Vi tänkte nog ta apostlahästarna till kräftskivan, så då får vi lite motion oxå. Synd att vi inte har köpt en cykelkärra än. Fast egentligen så behöver vi ju inte en på riktigt förrän typ nästa sommar.

Nu är det bara typ tre veckor kvar till jag börjar med sprutorna. Känns lite blandat. Ser verkligen fram emot att vara gravid igen! Jag mådde ju så bra och det var spännande och  mysigt att ha en liten, eller kanske inte så himla liten, men att ha ngn i magen iaf. Samtidigt får jag lite ångest, för jag vet hur jag brukar må om det inte blir ngt av det här försöket. Fast jag och sambon har pratat om det och ev kommer han att ta semester de dagarna som man får reda på svaret. Det fins nämligen en risk att jag inte orkar ta mig ur sängen första dagen. Fast å andra sidan så känns det inte lika spänt, eller hur jag ska förklara det när jag tänker på behandlingen som det gjorde när vi skulle få PBP. Nu tänker jag mest på det när jag sitter här och skriver, så det känns ju bra! Sen det här med nya mediciner. Tänk om jag inte svarar lika bra på dessa och vi bara får ut ett fåtal ägg... Men det borde ju läkaren ha koll på tycker jag. I vilket fall som helst så har vi ju våran underbara PBP och det duger ju bra det! Jag tror att det är därför som jag inte är lika insnöad på behandlingen den här gången. Jag har liktsom inte riktigt tid!

Det är ju spännande, för nästa år vid den här tiden så kan vi vara en familj på fyra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0