Full fart!

Idag känns det som att det har varit full fart i stort sätt hela dagen! PBP har varit hur glad och pigg som helst under dagen. Ingen feber alls i morse och bara lite nu på kvällen. Fick dock en alvedon att sova på. Hon mår ju inte heller bra av att inte få sova ordentligt.

Vi åkte till Ö&B direkt på morgonen när de öppnade. Skulle kolla in en soffgrupp som de sålde till extrapris den här veckan. Visste inte ens att de sålde sånna grejor. Men det gjorde de iaf och vi bestämde oss för att slå till. Det var varken den snyggaste eller absolut bekvämaste som jag har suttit i, men med tanke på att den kostade under 4000:- kronor så var den helt klart värd priset! Vi får hem den på tisdag. Ska bli riktigt skönt att slänga ut den gamla och inte behöva vara rädd för att väcka grannarna så fort man behöver röra lite på sig. Den soffan vi har nu knakar ngt fruktansvärt mkt bara katterna går i den, så ni kan ju tänka er hur det låter när inte alltför smidiga och smäckra jag sätter mig i den... Äntligen ny soffa alltså!

Sen åkte vi till svärföräldrarna för att hämta nya bilbarnsstolen som PBP har fått av dem. Trodde att det skulle gå  lite snabbt och lätt att bara slänga in den, men ack vad jag misstog mig. Det tog nog närmare en timme att få dit den rätt. På slutet hade PBP ruttnat ihop totalt på att vara där. Hon var ju utsvulten. Maten var drygt en timme sen... Så det var bara till att åka hem och ge henne mat fort som bara den. Sen somnade både hon och jag på två röda! Jag som skröt om hur utvilad jag kände mig i morse. Det höll alltså inte i sig alltför länge... men, men jag var ju pigg ett tag iaf!

Jo just det. Vi inhandlade ju en splitter ny askkopp oxå. Så alla ni som röker på våran balkong har fom nu någonting annat än en gammal burk att fimpa i. Eller alla förresten, ni är väl typ två st. Men en askkopp finns det i vårat hem nu iaf.

Efter klockan tre så var det dags att gå till apoteket igen. Det var väl bara typ hundrafemtioelfte gången de senaste dagarna känns det som. De skulle ha ngt bonussystem för oss som är där ofta. Eller räknas kanske högkostnadsskyddet som det kanske. Det var ju ett tag sen jag kom upp i det taket. Det var ju bara första gången som jag behövde betala vad medicinerna kostade. Andra gången betalade jag 28,50 kr för mediciner värda några tusen och de två senaste gångerna har jag inte behövt betala någonting. Det är skönt att bo i Sverige och inte behöva oroa sig för om man har råd att bli sjuk eller inte. Vi har det fruktansvärt bra! Jag hade en arbetskamrat vars man klagade på hur mkt skatt han betalade hela tiden. Sen blev deras son svårt sjuk och var tvungen att medicinera sig varje dag livet ut med mediciner som kostade skjortan varje månad. Då sa frun att hon absolut inte ville höra ett ord till om att han betalade mkt i skatt och det klagade han inte heller på ngn mer gång. Jag kan inte annat än att hålla med. Vi behöver inte belåna oss upp över öronen om våra barn eller vi själva blir sjuka. Vi behöver inte fundera på om vi har råd att operera oss eller gräma oss för att vi inte har en sjukförsäkring som täcker allt. Nej vi kan sova rätt gott på nätterna och rikta all våran kraft på at bli friska istället. Jag gillar att betala skatt! Den tryggheten är skön att leva med!

Efter apoteket gick vi och storhandlade. Får ju besök av svärisarna och sambons syster och svåger imorgon. PBP fyller ju ett! Det blir fläskfilépanna med kantareller och ris. Till efterrätt blir det plommonpaj. Vi fick en stor påse med plommon från Andreas och Therese i söndags. Helt underbart goda var de! Jag verkligen älskar plommen! Jag brukar köpa en korg lite då och då i affären, men de är ju ganska så smaklösa om man säger så! Dessa var jättegoda. Hoppas att pajen blir lika god som den ser ut på bilden. Jag återkommer med det. Om den blir så där supergod så kan jag ge er receptet. Får se imorgon. 

I morgon är det även dags att åka till Uppsala och göra ultraljud på äggstockarna. Det känns liktsom som att jag har glömt att göra ngt varje dag, men jag gör som det står att jag ska göra med sprutorna. Jag tror att det känns så för att jag även hade nässpray förra gången, men inte den här gången alltså. I morgon börjar jag dock med ytterligare en spruta om dagen och då kanske det känns lite bättre. 

Jag får nästan lite dåligt samvete för att jag inte tänker ngt på det eventuella barnetsom kommer att bli till nu. I de tidigare "tillverkningsprocesserna" så har jag varit så himla uppe i det och verkligen känt mig gravid efter varje gång. Inte helt friskt kanske, men det är så som det har känts. Den här gången har jag inte riktigt tid att känna efter eller tänka på vad som kan hända om det går bra eller dåligt. Jag har inte ens lite panik för att vi inte har råd med en massa försök efter varandra, för det har jag inte hunnit tänka på än. Det kanske är bra att inte haka upp sig på barnagörande. Upphakad på sånt har jag varit förut. Det ska gudarna veta och inte är det speciellt hälsosamt...

Sen har det typ gått i ett här hemma tills det att PBP gått och lagt sig straxt före sju. Då tänker man att nu ska det bli skönt att lägga sig i soffan och titta på ngt på TVn. Bah! Trodde jag. Bara en massa skit och repriser. Trodde i min enfald att repriserna skulle bli några färre nu när terminen satt igång, men tydligen är det bara så att de byter program som de visar repriser av. Sket i det efter att ha fått zappningstumme och satte mig här i stället och bygger på min musarm och gamnacke istället...

Shit. Kom just på att jag skulle ha vaxat benen i kväll. Jag ska ju sära på dem inför publik i morgon och har sparat ut lite för att kunna vaxa. Men jag orkar bara inte nu så det får väl bli till att raka av lurvet i morgon bitti istället. Varför kan man inte komma ihåg att göra saker på en gång, innan man typ sitter upp och sover.

Storstädning i morgon igen. BLÄÄÄÄÄÄ! Jag gillar det verkligen inte! Fast i morgon har sambon lovat att ta med sig PBP ut och då är det ju helt ok. Om man får städa i fred så är det inte riktigt lika hemskt.

Oj, jag glömde nästan berätta att jag har hittat ett hus igen. Inte för att vi ska köpa ett men iaf. Jag vet inte vad det är för fel på det? Visst det var väl inte toppmodernt direkt, men inga jättestora fel som syntes. Det är en bit från stan, men med sjöutsikt. 312 kvadratmeter stort med en tomt på runt 2000 kvadratmeter har jag för mig. Det stod iof att det var nära till grannen, men var har man inte det liktsom... Det har inte används som bostadshus tidigare, men det spelar väl ingen roll? Iaf så var utgångspriset 1 500 000:- Det är ju ingenting! Fast å andra sidan så skriver ju inte mäklarna det dåliga. Men det stod inte ens att det var ett hus för den händige. Det står det ju alltid om huset är fallfärdigt och man behöver göra HLR på det för att det ska bli beboligt. Så var det ju med det förra huset som jag blev sugen på. Det här såg ut att vara i betydligt bättre skick! Om man bara hade ett jobb så man kunde få ett lån. Då skulle jag gå på seriös husshopping...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Annars skulle vi kunna bli grannar, nåra pensos ska kränga sin kåk..ser ut som ett museum men välskött är nog bara förnamnet...dock e nog priset ett riktigt lockpris!http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/495194

2009-08-25 @ 21:12:19
Postat av: Sandra

Skönt med ny soffgrupp! Den såg jättefin ut!



Jag tror det är bra att du inte tänker så mkt på barnbiten, du kommer vara mer avslappnad den här gången och då får vi hoppas att det går på första försöket!



Kram!

2009-08-25 @ 22:40:35
URL: http://agnesochjag.blogg.se/
Postat av: Elin

Kollade in huset och det hade ju varit trevligt att vara grannar! Men nu är vi ju inte i husköpartagen så det får nog bli lite senare i sånt fall. Jag tycker mest bara att det är roligt att titta och tänka ut hur man skulle göra husen fina.



Hoppas verkligen att det går på första försöket! Och jag håller nog med dig om att det är bättre att vara lite avslappnad i frågan!



Kramar till er!

2009-08-26 @ 19:32:47
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0