Ännu en dag.

Så börjar ännu en dag att gå mot sitt slut. Sambon är inne och nattar PBP. Ca en timme senare än vanligt. Ska se om hon kan förtsätta att sova lite längre på mornarna då, eller om det bara var så att hon fortfarande var trött efter helgen i morse. Återstår att se... Jag hoppas att det bli flera mornar då jag får sova till klockan halv sju!

Jag tar tillbaka det där jag skrev i morse om att det var svalare och skönare idag. Eller iaf var det ju set i vårat vardagsrum, men jäklarns vad varmt och tryckande det var när vi var ute på promenad!!! Vi tog en sväng förbi Agnes och Sandra. Agnes och Elsa skulle leka med samma saker hela tiden. Förstår inte att det som ngn annan har verkar så mkt roligare än det man själv har... Det ska bli roligt sen när de börjar leka med varandra! Nu sitter de ju mest och leker brevid varandra eller tar saker från varandra. Men snart har väl de blivit så stora att även de förstår de roliga med att dela sina lekar med andra barn.

Ska man säga ifrån när man tycker att folk beter sig dåligt? I fallet som jag tänker på så handlar det mest om en fruktansvädt dålig attityd mot den egna familjen. Jag tror att om det kommer att fortsätta som det var sist, så kommer jag att säga ifrån ganska så snart. Jag vill inte att PBP ska behöva vara med folk som beter sig på ett sånt sätt, samtidigt som jag tycker att hela familjen har rätt till att ha ett trevligt sätt att umgås på med varandra. Just det sista är kanske inte min sak att lägga mig i, men PBP är mitt ansvar och jag tror att det kommer att bli så att vi kommer att dra oss lite ifrån den här familjen om det inte blir bättre, vilket vore synd för jag gillar familjen! Jag vet att det finns andra än jag som upplever att det känns lite olustigt ibland, så kanske vore det bäst att säga ngt. Vi får se hur det blir...

Nu till ngt roligare. Jag sitter och betställer en massa olika saker. Typ provprenumerationer. Ni vet sånt som man får för en krona och så. Har idag sagt upp tre sånna och fått en rakhyvel till karln, en till mig, raklödder till honom och bodylotion för 39:- Känns bra! Man kunde tom säga upp det på nätet och på sånt sätt slippa prata med en försäljare som säkert skulle försöka lura på en kartong med tamponger till en gammal gubbe eller ngt. Iaf så håller jag nu på att testa lite nya saker. Alldeles nyss blev det två barnböcker fär 1:-, utan ytterligare köptvång. Observera att det är viktigt att titta efter så att man inte är tvungen att köpa någonting mer efter det här första paketet som man får. En sak till som är bra är att jag gör detta genom gratisbio.se och får lite poäng på köpet. Trevligt trevligt!

Nepp, nu är det dags att kolla in puman på TV3.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0