Nyårslöften

Brukar ni ha nyårslöften och brukar ni i sådant fall hålla dem?

Jag brukar aldrig ge några nyårslöften. Så tråkig är jag... I år har jag dock kommit fram till ett. Jag ska ha en vit månad. Inte från alkohol eftersom jag snarare brukar ha vita halvår när det gäller alkohol. Nej, jag ska låta bli att stoppa i mig en massa skit och onödiga saker i en månad.
Det känns som en lagom lång period att hålla sig ifrån sånt. Samtidigt är det en så pass lång period att det största sötsuget kommer att gå över. Därifrån kan jag sedan sätta upp nya kortare mål när det kommer till kosten.

En sak som är lite rolig just nu är att träningen börjar synas lite. Inte viktmässigt. Har gått upp ett par kilo senaste månaden. Det blir så när man inte sköter kosten och samtidigt ökar på träningen. Det som är roligt är att det börjar synas på nacke, axlar och armar när jag tränar. De har blivit mer markerade. Ett steg i rätt riktning. Nu är det bara sjukt mycket ben så jag får upp rumpan där den menad att vara. :-)

Gott nytt på er om jag glömmer att kika in imorgon.

En gammal bild. Det runda ansiktet ska bort nästa år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0