Trailskor

Här är mina nya älsklingar. Visst är de snygga!?! Jag har läst en hel del om traillöpning på senaste tiden och överallt står det att det är viktigt att ha ett par skor som är anpassade för löpning i terräng. De ska vara bättre mönstrade och man ska ha en bättre kontakt med underlaget än med ett par "vanliga" löparskor. Allt detta för att undvika skador. Jag har gått och funderat på att köpa ett par ett tag nu eftersom jag ska springa terränglopp i höst samt i vår, men tvekat lite eftersom jag redan inhandlat två par nya träningsskor de senaste månaderna. Idag var jag inne på Intersport där de har rea och då stod dessa där och ropade efter mig. Jag försökte motstå dem flera gånger, men till sist provade jag dem och jag kan ärligt säga att jag aldrig haft ett par skönare skor på mig. De satt som gjutna! Nedsatta från 1300:- till 890:- var de oxå. Bra där! :-) nu ska här springas terräng! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0