Tack och god natt!

Ja idag blev det inte många vakna timmar direkt...
Jag gick upp vid två och kommer nu att gå och lägga mig straxt efter tio. Jaja. Ibland får det bli så. Jag jobbade ju i naqtt så jag har ju faktiskt varit vaken hela natten. Somnade vid tiotiden imorse, så jättemånga timmar med sömn blev det ju ändå inte om man tänker efter. Men det känns lite kort att bara vara vaken mellan två och tio. Det är väl bara att vänja sig vid att vissa dagar blir sånna nu när jag jobbar natt.

På tal om jobbet, så har jag fått min eller ska jag kanske säga mina första löner. (Jag har ju två olika jobb). Jag fick lite mera än jag hade trott och det känns ju sldrig fel. Man vet ju inte riktigt med brytpunkter och så och sen snurrar det ju i mitt huvud för jämnan nu för tiden så jag hade väl inte någon jättekoll på vilka datum jag hade jobbat. Skönt var det iaf eftersom vi annars hade fått leva på sparprngar den här månaden och det känns ju inte så himla roligt... Sambon ska ju få lite pengar från jobbet och sen från försäkringskassan oxå. Kan meddela att fk strulade till det lite och det var ju helt åt skogen att försöka komma fram dit på telefonen idag. Vi har hög belastning för tillfället. Var god försök igen lite senare... Alltså kändes det extra skönt att jag fick lite extra pengar!

Imorgon ska vi till min kära mormor och fira hennes födelsedag. Ska bli trevligt,men jag hade lyckats glömma bort det. Min hjärna är nämligen gjord av teflon för tillfället. Ingenting fastnar liksom... Jag började fråga barnen vad de ville hitta på imorgon. Själv var jag lite sugen på att ta en långpromenad i det förhoppningsvis fina vädret. Kanske stanna någonstans och grilla lite korv eller äta äggmackor och dricka varm choklad. -Hinner vi verkligen det sa karln? -Vi har ju hela dagen på oss. Jag ska ju bara träna mellan 10-11 svarade jag. Men vi skulle ju till gammelmormor Bettan svarade han. Men Ååååh! Dethade jag glömt! Hej då härliga vårpromenad! Hej fyra timmar i bilen. Bläää! Fast det ska väl bli trevligt när vi väl kommer dit, men jag har ju verkligen längtat efter att vara ute en hel dag. Jag har ju sovit bort alla soltimmar de senaste veckorna.

Ni kan väl ta och hålla tummarna för att solen tänker skina på oss v.14, för då jobbar jag bara två nätter. Då ska jag väl hinna med några promenader oxå hoppas jag. Nu när jag har jobbat runt fem nätter i veckan så känns det inte som jag hinner med någonting.

Nepp, nu ska jag gå och knyta mig. Har börjat läsa en ny bok. Det är bok nummer två den här veckan. Man hinner med sånt när man har lugna nätter. Det är ganska skönt faktiskt. Jag har ju nästan inte läst någonting de senast 2,5 åren. Om man inte räknar Håkan bråkan, Benny och den vilda bebin såklart...

God natt på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0