Dags att hämta stortjejen.

Det är ju sjukt så fort dagarna går! Tyckte att det bara var någon timme sedan jag lämnade stortjejen på dagis, men det är ju snart fem timmar sedan.

Idag var det ingen rolig lämning! PBP storgrät. Då känns det så himla fel att lämna henne! Extra mycket samvetskval får jag pga att jag faktiskt är hemma när hon är på dagis. Det vore en helt annan sak om jag jobbade, för då dkulle hon ju vara tvungen att vara där. Nu är hon ju där bara för att vi anser att det är det som är bäst för henne och hennes lillasyster just nu. Men faktum är ju att hon inte måste vara där. Hon skulle ju lika gärna kunna vara hemma med mig och syrran... Det är det som gör det så svårt de dagar som hon är så himla ledsen när jag går!

Lillasyster somnade på vägen till dagis så jag passade på att ta en rask promenad på ca 50 minuter. Skönt, fast jag var totalt genomblåst när jag kom hem! Visst är det konstigt att man blir så kall av blåst, fast det egentligen inte är så himla kallt ute!

Lilltjejen har även kommit på en ny sak som hon gör. När hon ligger på magen på golvet och börjar bli lite så där småtrött på det så sätter hon igång och suger tag i golvet. Man riktigt hör hur det smaskas och slabbas. Bläääää! Tur att jag har blivit en nästan lika flitig städare som motionär! :-)

På tal om att motionera så har jag "bokat" in en timme för mig själv även idag. Hade tänkt att det får bli en joggingrunda även denna gång. Igår kände jag mig extra duktig och lade in lite utfall och sånt. Tänkte nog försöka mig på någonting liknande idag. Hoppas att det mojnar lite tills jag ska ut bara!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0