BVC.

Idag var jag på bvc med lillasyster i familjen. Det var dags för vaccinering samt vägning och mätning. Gissa om jag var nyfiken på att se hur mycket hon har gått upp i vikt. Det var ju för en och halv vecka sedan som jag självmant var där och vägde henne och upptäckte att hon inte hade gått upp ett enda gram den senaste månaden.

Vi började så klar med just vikten. Lilltjejen hade gått upp från 5550g till 6110g på dessa tio dagar. Ingen dålig ökning va!?! :-) Det syns faktiskt på henne att hon har gått upp. Hon har blivit rundare i ansiktet, lagt sig till med en liten dubbelhaka och revbenen är inte alls så markerade som de var förut. Det enda som inte har lagt på sig någonting direkt är benen. Jag vet inte alls vems barn det är som jag har fått. Hon verkar inte brås på mig eller sin far iaf. Vi har ju inte direkt pinnsmala ben någon av oss. Fast hon behöver ju inte direkt vara ledsen för det. Smala ben är ju snyggt på en tjej, så det kan hon ju vara glad för!

När hon låg där på vågen så passade hon på att pinka ur sig lite. Eller lite var kanske fel ord. Hela vågen blev full med kiss. Hon var sjöblöt från huvudet ner till hälarna. Och vad gör hon när vi kommer på henne med det? Jo hon sätter igång och skrattar. Unge! :-)

Men gud, vad hon inte gillade sprutorna! Hon tjöt hur länge som helst efter att hon hade fått dem. Får se hur starkt hon reagerar på dem. Med PBP har det inte direkt varit några problem efter vaccinationer. Lillasyster har iaf fått lite feber som jag har gett alvedon emot. Hoppas att det inte blir värre än så!

Nepp, nu är det nog dags för mig att packa ihop mig och gå till sängs. Nab vet nämligen aldrig hur lite man får sova i den här familjen... Senaste natten var inte rolig! Mer om det kanske jag berättar en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0