Snart går även denna dag mot sitt slut.

Vaknade av tidningsbudet som klampade i trappan straxt före halv sex. Det gjorde inte så mkt eftersom det var totaldistrubition så fick ju även vi våra två sidor av EP. Det var ganska så mysigt att gå och lägga sig i sängen igen och läsa den en liten stund innan PBP vaknade!

Lämpade av liltjejen hos hennes farmor och farfar och åkte sedan iväg till det efterlängtade besöket på MVC. Bebisen hade sjunkit ner ordentligt och är nu fixerad. Jag har kännt att den har sjunkit, förjag kan nu sitta någolunda bra på golvet, andas nästan som vanligt och röra mig ja, så pass obehindrat som man kan när man väger typ 20 kg mer än man brukar.

Vad sa hon mera...
Jo! Jag berättade om UL och att även denna bebis kommer att bli en "liten" klump och att vi inte hade fått någon annan hjälp i Uppsala än just det. Hon tyckte att det var synd, men var inte alltför förvånad. Tydligen så brukar de "missa" eller kanske strunta i det som barnmorskorna skriver i sina journaler. Det känns ju bra att veta. NOT!

Jag berättade att jag absolut inte vill gå över tiden. Det förstod hon. Hon kom med följande förslag: Om det inte har hänt ngt vid mitt sista besök hos henne så ska hon skicka mig på någon slags koll i Uppsala. Hon erbjöd sig även att göra en vaginalundersökning då sista gången då hon skulle försöka mjuka upp livmodertappen lite och på så sätt försöka trigga igång förlossningen.

Jag måste säga att det känns verkligen som att vi har MVC-barnmorskan på "våran sida". Hon gör så pass mycket som hon kan. Det är värt mycket tycker jag! Frågan är ju bara hur de i Uppsala är. Det märker vi väl när vi kommer dit antar jag. Vi skrev iaf en väldigt bra sammanfattning tillsammans som de på förlossningen kan läsa. Hoppas nu bara att de gör det!

Jag kan tänka mig att sista veckan före BF kommer att vara fullspäckad med färdknäppar, spring i trappor, lavemang, bröstknådning och allt annat som sägs sätta igång en förlossning.
Om det är någon som har några tips när det gäller detta så tveka inte att dela med er! Helst ska de vara beprövade.


Annars har det väl inte hänt alltför mycket idag.

Jag gjorde en jättegod middag som bestod av apelsinkyckling med en svamprisotto. Fantastiskt gott var det!

Hoppas att PBP har somnat ordentligt nu. Tänkte nämligen försöka mig på att stänga till hennes dörr helt.

Ha en toppenkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0