Fint väder! :-)

Det ser ut som det kommer att bli fint väder idag. Hurra, hurra, hurra!!! Hur härligt är det inte med vårsolen!?! Det luktar godare på våren (antagligen hundbajs som torkar blandat med vägdamm), solen värmer och man kan ta av sig tjockkläderna som man burit omkring på hela vintern.
Hurra för våren!

Idag ska vi träffa Sandra och Agnes. Ska bli trevligt! Promenad och lunch tror jag står på programmet.

Tänkte att vi skulle äta sallad ikväll. Pastasallad med lax. Otroligt gott och jag är konstant sugen på sallad nu när solen börjar titta fram.

Just det tänkte berätta lite om såpan med grannen som renoverar. Igår när vi kom hem så höll han på att bila eller borra. Vet inte riktigt vilket, men det lät jättehögt! Eftersom det var mitt på dagen (runt klockan 14 om jag kommer ihåg rätt) så tyckte vi självklart att han skulle få hålla på ifred, även om vi är sjukt trötta på allt oljud som har låtit sedan november...
Grannen under oss däremot tyckte inte alls att den nya grannen skulle få renovera så där mitt på dagen. Han öppnar sin dörr och står och gapar för full hals ut i trappan. SLUUUUUTA, LÄGG AAAAAAAAAAAV! Vi kan ju konstatera att han är lite lätt annorlunda våran granne. Tror han ärligt talat att någon som står med hörelskydd och borrar med slagborr eller bilar hör när han står i trappan och gastar? De som istället får äran att lyssna på hans smått sinnessjuka trappskrik är vi andra i trappuppgången som oxå är sjukt lessa på allt oljud. Jag hoppas verkligen att grannen börjar bli färdig nu så vi slipper de där skriken i trappan.
Jag tycker personligen att de är värre än borrandet, för jag bor hellre granne med någon som renoverar än någon som är labil i psyket. Kanske ska tillägga att det här inte är den ända gången som vi har hört grannen på diverse annorlunda sätt. Han sitter ofta och skriker på nätterna. skriker ut i trappan när han inte tycker om ngt som en granne gör osv osv... Jaja, vi får väl se hur den här såpan fortsätter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0