Raggmunkar och fläsk.

Precis det åt vi i fredags. Åååååh, tusan vad gott det var! Det har jag inte ätit sedan jag flyttade hemifrån. Fick dock ett infall och lagade till det här hemma. Superenkelt och supergott!

En sak som jag verkl.igen kan längta ihjäl mig efter är kroppkakor med hemlagad lingonsylt och skirat smör. Det var en sån där rätt som man åt kanske max en gång per år hemma hos mamma och pappa. Nu när jag lagar maten själv och verkligen älskar rätten, så kan man ju tycka att jag borde ta och göra det lite oftare än så. Men riktigt så är det inte. Jag har fått för mig att det är rysligt svårt och jobbigt att göra och har alltså inte tagit mig för att göra detta än. Det ska det dock bli ändring på under den här hösten/vintern/våren. Här ska det göras kroppkakor. Jag menar, det lär ju inte bli enklare att göra mat med två barn runt benen...

    
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0