En skymt.



Tro't eller ej. Jag fick en skymt av sol och blå himmel för en stund sen. Tyvär ville de inte titta fram en sån lång stund, men den lilla stunden räckte för att jag skulle komma ihåg att efter regn kommer solsken. Det har liktsom kännts mer och mer hopplöst för varje jäklarns regnig dag. Med allt regn som har fallit uner de senaste dagarna, veckorna, månaderna, (kommer faktist inte ihåg när solen sken senast), så borde det bli riktigt mkt sol när det väl blir uppehåll. Här hemma hos oss så hoppas vi på solsken v.28 för då blir det skärgårdssemester. Den blir ju härligast om solen skiner, eller åtminstonde om inte regnet står som spön i backen iaf. 



By the way så hittade jag www.lillaw.se  idag. De hade jättemycket fina kläder och jag beställde en del till PBP. Tror jag missade att säga att de hade rea på en massa fina grejor. Hittade flera par shorts, men tyvär fanns det inte kvar några i PBPs storlek. Men hon fick en del annat istället. Vi får inte glömma att köpa nya lådor på IKEA när vi åker dit på torsdag, för jag måste börja packa ner kläderna i strl. 74. De börjar ju bli lite tighta i grenen, om man säger så. Vet inte riktigt vad vi ska få plats med alla kartonger, men sambon ska visst fixa till våran garderob så allt får plats där. Vi får väl se när det blir bara. Tror vi har pratat om det i ett halvår drygt, men den som väntar på ngt gott... För närvarande är iaf PBPs rum fullt av kartonger och annat bråte. Förhopningsvis har vi fixat till rummet till dess att somaren är slut iaf. Hon sover ju bara i rummet för tillfället, men ett tu tre så är hon väl så stor att hon vill vara där och busa och leka oxå.



Blev så sugen på rabarberpaj idag. Till min stora lycka så hittade jag en påse rabarber från förra året. Gud, det är ju såååå himla gott med rabarber! Det riktigt vattnas i munnen när jag tänker på alla läckerheter som man kan göra på just denna underbara växt. Det är nog bland det sämsta med att bo i lägenhet. Vi kan inte odla våra egna frukter och grönsaker. Är det någon som har ett överflöd av rabarber så köper jag gärna av er. Det är ju så himmelskt gott!


Kom just på att jag har missat halva programmet med Ceasar. Hög tid att föflytta sig till soffan alltså!


Kommentarer
Postat av: Asse o Tessan

Har överflöd av rabarber bara komma o plocka om ni vill!

2009-06-16 @ 18:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0