Aktiviteter.

Varför vill man göra så himla mkt saker och har så lite tid och framför allt pengar? Nu pratar jag inte ens om typ ngr längre utlandsresor eller så utan saker som finns någolunda i närheten.

Jag skulle vilja åka på kryssning. Jag vet, jag har tjatat om det tidigare coh kommer antagligen att göra det igen. Vill åka till åland, Tallin och Riga. Gärna en sån där kryssning med övernattning på SPA! Sen så skulle jag vilja åka till kolmården, skansen, junibarcken, grönan, liseberg. Bryr mig inte om att PBP är för liten för dessa ställen. Jag är ju inte det, eller hur?!? Och det ser bättre ut på några utav tidigare nämda resemål om man har småttingar med sig. Folk tittar så konstigt på en om man leker i Pippis hus utan ngt barn. Tro mig jag vet! Jag gillar även att hoppa i vattenpölar och stampa sönder is på vintern. Inte heller detta helt socialt accepterat. Längtar tills PBP är så stor att hon kan gå så vi kan göra sånt tillsammans! Men det var inte det jag ville göra nu...

Jag vill åka räkbåt. Älskar räkor mer än ngt annat! Om man pratar om mat vill säga. Annars så älskar jag så klart andra saker mer, men det förstår ni säkert! Skulle även vilja åka ner till Skagen eller Smögen ochäta alldeles nykokta skaldjur. Mums!!!

När vi ändå är där nere så skulle jag vilja åka till Köpenhamn. Längesen jag var där och sjukt skön avslappnad stämning i den stan! Legoland skulle jag oxå vilja åka till!

Jag skulle vilja åka båt när det är fint väder i Stockholms skärgård. Håll tummarna för att det blir fint väder v.28 så slår iaf den här drömmen in!

Sen skulle jag vilja hyra hus på Gotland i ngr veckor. Eller kanske ta en cyckelsemester på ön.

När vi är inne på att cykla så skulle jag vilja göra en lång cykelsemester. Sist cyklade vi ju bara en dag. Det var iof 15 mil, vilket jag tycker är ganska så längt, men jag skulle vilja vara ute i ngr veckor. Kanske cykla längs Göta kanal?!? Är det ngn som har förslagpå ngr fina cykelsträckor?

Jag skulle vilja ligga i en gammal eka och sola. Känna den lätta tjärdoften medan solen gassar på en och medan man hoppas att det inte ska vara ngn liten abborre som är sugen så en fet mask just nu, för man har för mysigt för att orka resa sig upp och hala in fisken. Underbart, eller hur!?! Vi hade en gammal eka förut. Eller rättare sagt mamma och pappa har den fortfarande, men nu för tiden ligger den nedanför deras altan och är fylld med blommor, eller kanske rättare sagt ogräs, men vi kan säga blommor så låter det lite bättre...
Den här ekan hade vi mkt roligt med när vi var yngre. Jag har aldrig rott en båt som låg så perfekt i vattnet och som var så otroligt lättrodd. Kommer nog heller aldrig att få göra det heller, men man ska väl aldrig ge upp hoppet.

Nu till nästa sak jag vill göra...

Jag skulle vilja åka till Munchen (tror jag att det är) där det är en sjukt stor julmarknad varje år. Eller vänta, det är väl där den stora ölfestivalen är varje år. Oavsett vilket jippo som är där så skulle jag vilja åka dit. 

Har faktist varit på en ölfestival. I Erlangen var det. Om det mot all förmodan skulle vara ngn som var med på den resan som läser detta så vill jag bara säga att det som händer utomlands inte gills... Hmmmm. Jäkligt roligt hade jag iaf. Åtminstonde det jag kommer ihåg. Och har jag glömt bort ngt tråkigt så spelar inte det ngn större roll. 

Märkte precis att jag har letat mig en bra bit utanför Sveriges gränser nu. Men, men ska genast försöka ta mig tillbaka.

Jag skulle vilja hyra häst och vagn för att åka runt i skogarna i ngn vecka. Finns det ngt mer rogivande än att höra en hästs klipp-ete-klopp-ete-klipp-ete-klopp-ete. Eller hur tusan det nu låter når de skrittar läns en grusväg. Och se hur hästrumpan gungar fram och tillbaka. Antagligen i takt med min egna rumpa, men den pratar vi inte så mkt om här,va?  Rogivande är det iaf, att se hästrumpan alltså!

Nej, nu börjar det nästan bli pinsamt. Vidare till nästa sak jag vill göra.

Jag skulle vilja köpa mig en liten hundvalp. Kollade nyss på annonser och det finns ju hur många sötnosar som helst. Men om jag ska välja hund så ska jag inte gå efter utseende. Visst, jag kan nog tänka mig att välja bort ett par raser pga utssendet, men annars så är det ju först och främst psyket som ska passa mig och resten av familjen. Vi får se. Om ngr år kanske det kan hända att vi skaffar oss en ny liten familjemedlem. Just nu känns det nog som att vi har fullt upp med de familjemedlemmar vi har.

Nu tror jag att jag har fått med de flesta sakerna som fladdrar runt i huvudet på mig. Men vem vet snart kanske jag kommer på ytterligare saker som vore roligt att hitta på. Till dess så tar jag gärna emot förslag från andra på roliga aktiviteter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0