Soffa.

Har spenderat hela dagen med att leta efter den rätta soffan i Västerås. Åkte hemifrån vid halv tio och kom hem vid halv sex. Det var inte bara PBP som var trött o ch grinig när vi kom hem kan jag erkänna. Det var inte så himla farligt med mig. Jag hade min grinighet mitt på dagen. Det var sambon som hade tröttnat ihop helt de sista timmarna.

Vi började på IKEA. Känns som ett säkert kort om man vill hitta ngt som inte kostar alltför mkt pengar. Visst, vi hittade ett par alternativ,men ingen soffa kändes så där super... Det blev dock lite annat smått och gott, som det ju alltid blir när man besöker detta varuhus. Bland annat dricksglas till PBP. De var jättesöta små plastglas  som egentligen var glas till en leksaksservis. Men brydde inte vi oss om. Hon fick prova dem när vi kom hem och de var perfekta! Hon drack jätteduktigt ur dem. Iaf ett par klunkar. Sen provade hon om vattnet rann ur om hon vände upp och ner på glaset och det gjorde det ju så klart. :-) Så nu har hon lärt sig det oxå. Sen köpte vi ngr talrikar till henne och lite annat som jag nog inte kommet ihåg för tillfället... Hjärnan glömdes nog kvar där bland sofforna någonstans... :-)

Sen åkte vi vidare till riise möbler. De hade många fina soffor,men var snäppet dyrare än IKEA. Den första soffan vi kollade på här skulle koeta oss 37930:- för en trea plus en tvåa. Lite mer än vad vi hade tänkt oss. Den vi till slut fastnade för här skulle kosta drygt 24000:-. Oxå lite i överkant tyckte vi. Sen var vi på ytterligare ngr ställen. Det gemensamma var att de sofforna som vi tyckte om var alldeles för dyra.

Efter att ha letat efter en hygglig soffa till ett hyggligt pris så kom vi fram till att vi skulle tänka på det i ngn vecka så att det får sjunka in lite.

Hör att jag nog måste gå och hjälpa till med nattningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0