Hemma för en stund igen.

Ja, då har vi kommit hem från Karlstad då. Jätteskönt att vara hemma! Det är ju en ruskigt seg väg att åka. Skönt på ett sätt med motorväg hela vägen, men det händer ju liktsom ingenting. Man skulle typ kunna somna i tio minuter och fortfarande vara kvar på vägen. Någolunda kvar på vägen iaf... Sen tog det så himla lång tid för att PBP orkar inte sitta längre sträckor än en timme ca. Sen när hon har tröttnat så vill man inte gärna vara kvar i bilen. Ungen har röstresurser som bara den! Malena Erman kan slänga sig i väggen PBP klår hennes röst med hästlängder! Iaf i ljudstyrka!

Det var iaf ett jättetrevligt och fint dop. Då och då var det dock lite svårt att höra vad prästen sa, eftersom alla barn var väldigt involverade och glada i gudstjänsten och snackade och skrattade högt. Men är inte det lite mysigt på ett dop. Att alla barnen är med. Det är ju dem de handlar om.

PBP trodde att det var gospel eller ngt när vi sjöng salmerna. Hon dansade och klappade i händerna som en tok, när hon inte försökte flirta med de som satt på raden bakom förstås... Det var en jättefin och ljus kyrka, Karlstads domkyrka, och en trevlig präst! Sen var det en trevlig fest hemma hos alfreds familj. Alfred var sötnosen som döptes alltså. Roligt att träffa alla vännerna. Det var ett tag sedan nu.

Sov över i deras källare. Tror att jag iaf lyckades få ihop ett par timmars sömn. Det var så fruktansvärt kallt! Jag låg och huttrade och skakade som en tok. Ni vet, det var en sån där kyla som går rakt igenom märg och ben. Tog riktigt lång tid innan jag kunde slappna av så pass mkt att jag kunde somna. Ska aldrig åka någonstans utan en tjock sovsäck. Sambon hade ingen förståelse alls för att jag tyckte att det var kallt. Han har ju ngt allvarligt fel på sin termostat och fryser typ aldrig. Han låg och svettades som en tok brevid mig på luftmadrassen. Är det inte konstigt hur olika man kan vara? PBP låg på sin madrass på golvet brevid våran. Tänkte att den stackars ungen måste ju frysa ihjäl sär hon låg i bara blöja och trosor med en liten filt över sig. Tror ni att hon är kall? Nepp, hon sover jättegott och är alldeles lagom varm, nästan åt det för varma hållet. Hon har nog ärvt termostatskadan från sin far är jag rädd... Men det var ju skönt för henne i natt iaf!

Väl hemma så skulle det ha varit gudomligt skönt med en liten tupplur, men eftersom jag och PBP åker på båtsemester imorgon bitti så var det bara att sätta igång och packa och packa och slutligen packa lite till. Jag tror nog att gummibåten Tilde kan få det lite kämpigt med all packning som inte kommer att få plats i stora båten... :-) Skämt åt sido så tycker jag att jag har lyckats hyfsat iaf. Kan nog tänka mig att byta ut vissa plagg i min packning. Får se om sakerna hinner torka. De är i tvättmaskinen nu...

Jag har inte vågar titta på vad det ska bli för väder nu i veckan. Håller tummar stortår och allt annat som kan hållas för att det blir skapligt så att jag kan jobba en aning på solbrännan iaf. För tillfället så är PBP mörkare än vad jag är och hon har ju aldrig ens varit i solen. Hur sjutton kan det komma sig? Ska kanske tillägga att hon inte är speciellt mörk i huden hon heller, men jag är ju praktiskt taget genomskinlig. Det är så himla svårt när jag ska köpa smink. Alla sånna där- dölj allt du har i ansiktetkrämer är alldeles för gula. Även den jag har nu är det. Den fungerar lite bättre på sommaren iaf. Det gäller bara att försöka täcka all synlig hud med den och lite puder över så att folk, iaf de fulla, kanske kan tro att jag har den färgen på riktigt. Visst, det går säkert att gå till ngt dyrt ställe (har provat de flesta billigare) och få hjälp med utprovning, men eftersom jag nästan aldrig sminkar mig (mascara på ögonfransarna räknas väl inte riktigt...) så har jag inte haft lust att lägga ut hur mkt pengar som helst på smink. Mascaran jag köper kostar runt 250:- på båten om jag minns rätt, men den är den enda som jag har provat som inte ögonen börjar klia av. Och då tycker jag att det är värt det.

Ska nog ta och införskaffa mig lite nytt smink snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0