Tjoho!

Kräftskiva på lördag. Trevligt, trevligt!!! Hoppas det blir fint väder oxå!

Effektiviteten tog slut på kvällen igår. Vi tog med oss katterna och PBP på gräsmattan på våran gård. Det var främst för att katterna skulle få lite nya intryck och bli lite trötta. Tydligen så fungerade det även på mig, för jag var klubbad sen när vi kom upp igen. Därför blev det inte ens några nya inlägg här. Jag kämpade för att vara uppe till nio och orkade inte annat än att ligga i soffan med fjärrkontrollen i högsta hugg.

Jo, jag bakade ju bröd igår. Jäklarns vad gott det blev!!! Jag hade müsli som jag hade kvar från tiden då jag åt sånt. Jag är nämligen en sån där periodare när det gäller frukost. Nu äter jag tex alltid hvregrynsgröt med lingonsylt och mjölk. Det kommer jag att göra tills jag är så trött på det att jag kan spy. Att jag blir trött på en viss sorts mat komer inte lite smygande så där. Nej det kommer kabrak, kabom liktsom! Det medför att det alltid blir en massa frukostgrejer över. Förra omgången blev det alltså müsli med russin, banan och papaya, tror jag det var. Detta gick ner i degen tillsammans med extra havregryn och linfrön. Detta åts alldeles varmt tillsammans med en god fisksoppa. Mmmmm! Supergott! Det känns som att jag kommer att komma in i en sån där period då jag bakar en massa bröd nu igen. Det är så avkopplande samtidigt som det är såååå mkt godare än köpebrödet. Inte ens fröig står sig mot ett gott hembakat bröd. Ska nog ta och önska mig en bakmaskin i julklapp. PBP var inte så himla nöjd med att jag skulle stå och knåda degen ett bra tag. Fast det är så bra med det receptet som jag utgår ifrån, för det ska jäsa mellan två och tre timmar. Det gör inte så mkt heller om det blir en stund till, för det kalljäser och det är ju en långsam process. Detta gör att man kan baka ut det när det passar en själv. Vilket passar mig väldigt bra! Kunde fixa det sista medan PBP sov.

Annars så brukar jag mest baka när det kommer folk och då så hinner jag städa och göra mig iordning, (det sista ibland iaf), medan brödet jäser. Sen är det så himla gott att ha solroskärnor och framför allt pumpakärnor i! Det är helt underbart att rosta ett sånt bröd!!!

Jag får ta och bjuda hem folk på en brödbuffé ngn gång. :-)

Vi har funderat på det här med när vi ska fira PBP med våra och hennes vänner. Först tänkte vi på frdagen efter att hon har fyllt år, men kom fram till att det skulle bli ganska så sent, vilket inte är ngn hit med tanke på att det kommer att vara barn med och med tanke på att hon själv går och lägger sig typ när gästerna kommer... Så jag tror att vi har bokat sondagen före den 26:e. Vad kan det bli för datum? Den 23:e tror jag att det är. Då ska det bjudas på fika. Då blir det till att fira sön, ons och lördag. Sen tjejmilen på söndagen. Jag tror jag vet en som kommer att vara slut på måndagen! Som tur är så är sambon ledig den veckan, så jag kan få hjålp med förberedelserna. Eller med att hålla PBP ur vägen. Det går så mkt lättare om man inte har henne hängandes i kjolarna, om man säger så! :-)

Apropå födelsedagar, så fyller Anna 26 år idag. Grattis grattis! Nu är du närmare 30 än 20... Hehehe! ;-) Välkommen till klubben!

Fick gamla klasslistan från nian hemskickad igår. Det är ju dags för återträff. Tio år sedan. Huuuu, vad fort tiden går!!! Var sen inne på deras hemsida och tittade vilka som hade anmält sig. Bara en från min klass hade sagt att hon skulle gå. Hmmm, undrar om jag verkligen ska gå? Om det inte kommer ngt folk så är det ju inge roligt! Men å andra sidan så kanske alla tänker så och väntar in i det längsta för att se vilka som kommer innan de anmäler sig?!? Tänkte att man annars kunde ta och gå ut med ngr vänner och äta och så och sedan gå dit när nattklubben öppnar och på sånt sätt träffa de man vill träffa, utan att lägga ut 400:- och utan att ev få sitta där med en massa folk från andra klasser som jag inte har ngn större aning om vilka de är. Kanske skulle ta och kolla upp ngr av de andra klasserna. Några gick ju i samma klass som jag i gymnasiet. Det kunde ju vara trevligt att träffa dem! Aaaaaaah, jag blir så sur på mig själv för att jag aldrig kan bestämma mig och för att det ska vara så himla jobbigt att träffa folk som jag inte känner. Jag menar, alla andra människor kan ju träffa hur mkt nytt folk som helst, utan att det rör dem över huvud taget. Återstår att se hur det blir, men jag vill nog ha ett par till från våran klass. Jag vet bara att en utav dem som jag verkligen hade velat träffa, inte kommer att komma och det är synd!

Nu kanske det börjar bli dags för den där skålen med gröt och en dusch innan vi går ut på en promenad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0