Härligt med musik!

Vi har ju  som jag talade om i morse varit i Uppsala under dagen. Det blev biltema och barnaffärerna. Sen hade affärerna där vi hade tänkt att gå och kolla på soffor hunnit stänga när vi kom dit. Lite typiskt, men jag tror ändå att alla tre tyckte att det var ganska så skönt innerst inne, om vi ska vara helt ärliga.

Sambon mekar med cykeln com han köpte en himlarns massa reservdelar till och PBP sitter i vardagsrummet och spelar på sina fina instrument som vi köpte till henne. Det var två maraccas en tamburin och en sån där bjällergrej som man brukar spela på när man sjunger bjällerklang. Kollade på baksidan på paketet och sakerna var visst för barn från tre år. Men efter att ha dragit och slitit och slagit lite på sakerna så kom vi fram till att de med största sannolikhet kommer att hålla för PBP. Hon kommer ju att vara i samma rum som oss när hon använder dem så det är nog ingen fara.
Hon spelar för fullt och ser alldeles överlycklig ut!

Hon fick även två bilar och lite badleksaker. Sambon provade att ge henne en rosa enhörning med en massa glitter och med rosa ballerinaskor, men den bara fnös hon åt. Det är min tjej det! :-) Inte en massa tramsleksaker, utan bilar och instrument, det ville hon ha.

Hon har ju börjat dansa som bara den. Hon kan verkligen inte sitta still när hon hör musik. Sitter hon i bilen så börjar hon rådigga och headbanga. Är vi hemma så skyndar hon sig fram till TV-bänken där hon reser sig upp och dansar loss. Bordet är nämligen för högt. Dit gick hon alltid förut, men efter att ha headbangat lite för mycket och slagit i huvudet ett antal gånger så har hon nu bytt dansställe. Hon kommer att bli farlig ute på Joar om några år! ;-)

Blommorna jag fick igår är fortfarande jättefina! Jag kommer nog att tjata om dem tills de är helt ruttna. Det är nämligen inte så himla ofta som jag har fått blommor. Min karl är helt enkelt inte en sån karl har jag fått acceptera så här efter 7½ år. Det är nästan så att man blir lite fundersam. Eller så har han dåligt samvete för alla gånger som jag inte har fått ngt. Blommorna är iaf väldigt fina. Bara så ni vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0