En lugn stund.

Det blev kycklingwok i pitabröd till middag. Smaskigt värre! Efter maten passade jag på att cykla iväg och köpa medicinerna och handla lite. Är dock lite fundersam på om jag verkligen har fått allt från apoteket... Ska ta och kolla upp det. Handlade oxå lite smått och gott som det var taberage på här hemma. PBP och hennes pappa tog ett långt och mysigt bad så länge. När jag kom hem så lekte de och hade så mysigt på filten i vardagsrummet, men så fort hon fick syn på mig så satte hon igång att skrika. Sen var hon kinkig fram till läggdags. Iof så vet jag att hon var trött, men kan hon inte bara vara trött men på bra humör när hon är i min närhet? Det gick ju bra så länge det bara var pappa som var närvarande. Jag kanske ska ta och försvinna några timmar varje kväll så kanske det blir lite lugnt här hemma...

PBP är inne i en period då hon bara vill gå runt hela tiden. Så man får vackert gå brevid och hålla i handen så länge man orkar. Det är nog inte allt för lång tid innan hon börjar ta några steg själv. Hon gick ett steg av misstag idag. Hon hade hållt mig i handen, men jag hade släppt för att det var ngt som jag skulle göra. Sen stod jag snett bakom henne och då skulle hon vända sig om för att ta tag i mig igen och då tog hon ett steg! Hon tänkte nog inte riktigt på det själv. Men det visar väl att det inte är så himla långt kvar?!? Fast en av fröknarna på öppna förskolan berättade att et av hennes barn inte gick förrän det var 16!!! månader! Hoppas att hon inte väntar så länge iaf!

Satt och kollade på lillaw.se. de har ju så himla mkt fina barnkläder och mycket på rea dessutom. Upp till 70% rabatt. Dock är det ganska så utplockat på just 70%. Men ibland kan man ju ha tur och hitta ngt som skulle passa. Tyvär så får det inte plats med mer kläder i PBPs lådor, så jag har lite restriktioner när det kommer till shopping... Dessutom så fyller hon ju snart år och då kommer hon väl kanske att få ytterligare några plagg. Vem vet?!? Men man kan ju alltid titta och tänka på vad man kan köpa i nästa storlek.

Pratade med en mamma på öppna förskolan om det här med att köpa kläder till barnen. Hon hade köpt kläder för ca 1500:- till sin kille som är 9½ mån. Jag vågade nästan inte säga att jag hade köpt kläder till PBP för runt 3000:- innan hon ens var född... Sen har det nog legat mellan 500 och 1000:- per månad skulle jag tro. Hon hade löpt mkt på tradera sa hon, men jag har ju oxå fått och köpt en hel del begagnat, så jag kunde ju inte ens skylla på att jag enbart köper dyra kläder till henne. Men det märks på bristen med plats i garderoben att hon kanske har haft lite mer kläder än hon skulle ha behövt. Fast å andra sidan så har hon ju varit så extremt kräkig av sig att det ibland knappt fanns ngt ombyte kvar. Fyra klädbyten på en dag var ingen ovanlighet. Hon har ju liktsom behövt mkt kläder. Eller intalar jag mig bara det för att det ska kännas lite bättre att ha lagt ut så pass mkt på kläder nu när hon ändå inte bryr sig om vad hon har på sig? Men det finns ju så himla mkt fint, så jag kan ju bara inte låta bli.

Vi har nyligen fått en jättekasse med barnkläder från en familj. Jag har inte riktigt tänkt på att man redan har en viss stil på det man sätter på sitt barn. Jag tog fram ett par byxor och en tröja som var från dem och satte på PBP. det såg bara helt fel ut. det var verkligen fina kläder, men det passade inte riktigt på henne. Hon fick till slut ha kvar byxorna, men byta till en annan tröja. Tror att den andra tröjan kan fungera tillsammans med ett par andra byxor eller kanske en kjol. Fast det såg ut som att de hörde ihop. Det blev iaf fel på henne. Nu låter jag skitlarvig, jag vet! Testar fler nya outfits de närmaste dagarna. Måste använda dem nu innan de blir för små. Provade ytterligare en top på henne, men den var för liten, men så var den för barn som var 9 mån oxå, så det var ju inte så konstigt... Roligt är det iaf med kläder. så länge jag inte behöver prova dem själv vill säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0