Allvar!!!

Nu tusan får det vara slut på att inte ta hand om sig! jag har varit innen i en mindre depp-period. Detta medförde, som det oftast gör att jag inte tar hand om mig över huvud taget. Gått upp i vikt, håret ser ut som hej kom och hjälp mig, ätit alldeles fel, vilket förutom vikten även går ut över hyn som ser ut som en puckelpist.

Nu är det alltså slut med det här! I kväll ska vi ut och springa. Sen ska det bli neddragningar på snacksfronten. Lite fuskisdagar kommer det att vara den här helgen och helgen den 5:e, men har man dem planerade så kan man ju se till att leva lite sundare resten utav dagarna.

Förhoppningsvis så kommer även sambon att börja motionera lite nu. Han är ju så fruktansvärt trött hela tiden och vi har båda två för oss att han mådde bättre när han tränade och vägde lite mindre förut. Funderar på om vi kanske ska bli lite fuskveggisar igen. Det är ju så himla mkt lättare att hålla igen på fettet om man äter vegetariskt. Det tycker jag iaf. Den här gången kommer vi nog inte vara stenhårdt veggiga, utan kanske äta kött någon gång i veckan och även någon bit kyckling och fisk då och då. Det kanske är det mest hållbara?!? Ska nog ta och kolla igenom våra vegokokböcker. Vi hade en hel del massa goda saker som vi gjorde förut, men som nu har glömts bort för länge sedan. Det vore bra att ha en liten kickstart iaf på viktminskandet och jag känner verkligen inte för ngn nutrilett eller liknande. Jag klarar inte av det när jag går hemma. Det är lättare när man jobbar och kan ta dem på bestämda tider och glömma bort att man är lite småhungrig däremellan. Nepp, det blir nog lite vegitariskt ett tag nu!

                     

Tjejmilen som jag var så jättemotiverad för är ju om två veckor. Jag är så lite motiverad som det bara går! Eftersom att träningen har glömts bort så känner jag mig bara som ett fläskberg som ska försöka ta sig runt en bana tillsammans med en massa hurtiga smala trådar som knappt svettas en enda droppe på vägen runt. Alltså, jag hade ju som målsättning att springa runt hela milen. Gå en mil klarar ju vem som helst utan några problem. Ja, så länge man har ben att gå med vill säga... Men jag får väl göra som förra gången jag var med och springa så mkt jag bara orkar så får vi se om jag kan förbättra tiden iaf. Det blir nog min nya målsättning. Att förbättra tiden. Kanske måste leta upp diplomet och se hur lång tid jag tog på mig på den där milen. Hoppas bara att det är fint väder, för fy för att åka till Sthlm och springa i ösregn. Och ingenstans att ta vägen har man heller, så man lär ju frysa en hel del oxå. Jag hoppas på sol jag!
                              

Nej, nu lät jag väldigt negativ såg jag. På tal om negativ. Det ösregnar plötsligt utanför fönstret... Kanske inte blir så mkt jogging i spåret ändå då... Men jag kan ju alltid cykla på träningscykeln. Då kan jag ju faktiskt kolla på TVn samtidigt. Inte helt fel det heller! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0