Tisdag

Idag har andra träffen på kravmärkt yrkesroll varit. Lite trevligt är det allt att sitta och utbyta idéer och erfarenheter med varandra!

Jag bestämde mig för att det fick bli en dag utan träning. Kroppen behöver ju vila ibland oxå. Men jag har liiiite ångest över det. Tänk om jag inte skulle ta mig iväg imorgon heller... Jag hör ju själv att det kanske låter lite larvigt, men jag blir lätt manisk när det kommer till kost och träning. Kosten har inte kommit till den kritiska maniska punkten än och jag hoppas jag kan fortsätta så. Träningen tänker jag fortsätta med som jag har gjort nu och inte blanda in vågen för mycket.
Det kanske inte låter så farligt att bli manisk när det kommer till just de här sakerna när man behöver gå ner många kilon i vikt men med det maniska kommer också ångesten över att göra fel eller inte tillräckligt bra och då får huvudet för sig att göra alla möjliga konstiga saker. Inte bra!
Därför jobbar jag nu enligt att allt ska vara lagom.
En långsam och hållbar viktnedgång. Missar jag ett träningspass så går inte jorden under. Det är ju bara att ta det dagen efter.
Trillar jag dit på maten så är det inte slutet på livet. På't igen bara.
Detta försöker jag leva efter den här gången. Hoppas jag kan hålla det nu bara!

Inspirationsbilder: (kolla in Jillians armar!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0