Solbränd eller solBRÄND

Idag har jag varit ute i solen en hel del på jobbet. Självklart så hade jag inte smort in mig med solskyddsfaktor. Nej, varför lära sig utav tidigare misstag när man kan upprepa ett och samma misstag var eviga år...? Jag vet att jag har känslig hud och blir röd som en kräfta av minsta lilla solsken. Nu ser jag ut som en gris och kommer ha svinont i några dagar.

Imorgon får det bli en tur till apoteket och köpa några lotions i olika styrkor. Kanske bäst att köpa något svalkande som man kan ha på efter att man har fått en överdos av solsken.

Jag tog en bild på eländet, men den visar inte riktigt hur illa det är. Är dock för trött för att orka ta en ny bild så den får duga...

Ta det lugnt i solen! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0