Länge sedan sist

Min mobil har varit paj och därför har det blivit ytterst dåligt med bloggande. Såg att det var nästan en vecka sedan sist. Nu har den fått ett nytt simkort oc hfungerar för tillfället som den ska. Håll tummarna för att det fortsätter så! 

Det har varit lite dåligt med träningen under de här dagarna. Jag sprang en mil på löpbandet i lördags. Lite snabbare än förra gången. Nu var jag uppe i 8,7 i hastighet. Det var så klart jobbigare, men å andra sidan så klarade jag av det och det är bra för självförtroendet! Nu är nästa mål att orka springa på 9:an och det lite mera långsiktiga målet att klara av att springa på 10:ans hastighet. Det målet hoppas jag att jag klarar av till det är dags för tjejmilen.

Nu har jag alltså inte tränat sen i lördags. Jag har haft sjukt ont i ljumsken efter det, så jag har behövt min återhämtning, men lite senare idag ska jag till gymmet igen. Jag längtar lite faktiskt. Skulle vilja prova på dryga milen igen,m en tror att kroppen behöver lite intervaller, backträning och styrka mer. Det blir till att spara milen till en annan dag. Kanske imorgon eller på fredag...

Nu börjar jag bli trött som en gnu, men det brukar jag alltid bli när klockan är runt fyra på morgonen, så det är ju ingenting konstigt med det...

Jag måste ta och skicka efter ett par nya skor ochså. Karln tvättade ju mina löparskor i 60 grader, så de är inte riktigt som de var innan om man säger så. Det blir helt enkelt till att inhandla ett par nya. Det gjorde inte mig så himla mycket om jag ska vara ärlig! De hade sett sina bästa dagar och jag var redan lite småsugen på att köpa nya. Men säg ingenting till gubben, ni som känner honom. Han kan gott våndas ett tag för att han inte följde mina tvättorder... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0