Träning fredag

Även den här gången hade jag lite dåligt med tid... Det fick bli nästan 4 km löpning och sen lite styrkeövningar där jag främst koncentrerade mig på mage och ben.

På löpbandet sprang jag ganska länge på 9,3 och var uppe ett tag och sprang på 10. Men det senare orkade jag inte alltför länge i sträck. Jag tränade även en del med lutning. Jag märkte när jag var och sprang i spåret med Sandra att jag måste öka på farten och backträningen för att kunna hålla jämna steg med henne. Bra att ha någon som ser till att man måste öka på träningen hela tiden! Annars är det så lätt att känna sig bekväm på en viss nivå och stanna där eftersom det fungerar så bra. Men vill man bli bättre så är det bara att utmana sig själv som gäller!

Nu ser jag fram emot ett långpass på gymmet då jag kan testa att löpa milen med variation på fart och lutning!

Det är så skönt att träna nu så jag skulle vilja göra det varje dag. Jag blir frustrerad i hela kroppen de dagar som jag vilar. Men jag vet ju att kroppen behöver sina vilodagar. Både för uppbyggandet av muskler samt för viktnergången. Tur att jag jobbar hela dagen så jag inte behöver tänka på att jag inte gör någonting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0