Trött!

Det här blir ett kort inlägg. Det har varit en sjukt jobbig dag med en vrålförkyld bebis som bara vill bli buren för att inte skrika halsen av sig. Förutom detta så har vi en storasyster som hostade en massa i natt och fick vara hemma från dagis idag. Hon var för hängig för att vilja göra någonting annat än att gnälla och för pigg för att bara ligga och vila. Plus att hon idag var sjukt mammig och väldigt avundsjuk på lillasyster. GAAAAAAH!

Jag hade tur, för karln hade gått hem tidigt idag, så det var någon timme där mitt på dagen som var lite lugnare, men annars så har det varit galet rent ut sagt! Tur att jag har fått gå och bära omkring på lillfisen, annars hade jag nog slitit av mig håret eller ngt...

Jag tycker otroligt synd om ungarna sånna här dagar, för jag vet precis den där känslan av att vara dålig, men inte så pass dålig att man bara ligger i sängen och yrar. Inte tillräckligt sjuk för att proppa i sig en massa mediciner och hoppas på att bli bättre. Som tur är så har jag inte varit så himla mycket sjuk de senaste åren. Hoppas att det fortsätter så!

Lite hopplöst känns det oxå när man precis innan barnen går och lägger sig gör rent näsorna på alla sätt och vis. Vi har snytit, rensat, snutit, sprayat, droppat, haft i koksaltlösning. Ja allt man kan tänka sig, för att de ska få sova bra ett tag åtminstonde. Gick precis in till dem för lilltjejen skrek och ville ha sin napp. Inte konstigt att hon hade tappat den. Hon var så täppt att hon inte kan ha fått många mikrogram med syre sen hon somnade... Även stora tjejen lät som att hela näsan var igenproppad om man säger så. Ska de inte ens kunna få sova ordentligt i en timme? Gosungarna!

På tal om ingenting, så blir det första spinningpasset imorgon. Jag tror ärligt talat att det finns risk för att jag kommer att falla ihop i en hög på golvet och dö. Det märker ni väl på om det blir ngt inlägg imorgon kväll. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0