Samtal.

Jag skulle behöva ringa en del samtal idag. Fy, jag gillar inte det. Först behöver jag ringa svärisarna, för de ska vara barnvakter imorgon. Det samtalet är ju helt ok.

Sen måste jag ringa till BVC och erkänna att jag har glömt bort när nästa tid är...

Ringa till tandläkaren och försöka få dem att förstå att jag tycker att det är grymt obehagligt att gå dit och att jag behöver en tandläkare som är lugn och förstående och som pratar bra svenska så att jag förstår vad han/hon ska göra även i mitt panikartade tillstånd som jag befinner mig i när jag ligger där.

Sist men absolut inte minst så behöver jag ringa till försäkringskassan. Det här samtalet drar jag mig längst för. Anledningen heter. -Du är samtal nummer 5723. Vi beräknas kunna svara någon gång i augusti. Lite överdrivet kanske, men alla som har barn och har ringt till fk har säkert precis som jag erfarenhet att av ungarna tycker att det räcker med telefontid när man har suttit i den där kön i tre minuter. Då börjar de gnälla lite. När man väl kommer fram till den stackars personen som ska svara på ens frågor så skriker de båda för full hals. De har tävling om vem som kan låta mest... Då är man så genomsvettig och stressad, så man skriker högt i luren bara för att man tror att den personen hör en precis lika dåligt som man själv hör fk-supporten. Det blir lätt gaaaalet när jag sitter i telefonkö här hemma som ni kanske hör. Men jag måste nog ta tag i det någon gång under den här veckan iaf...

FY!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0