Dansaerobics.

I måndags var det då dags för första danspasset. Jag säger bara: My God! Vad dålig jag var! Men det var grymt roligt!

Man skulle: hit, dit, hoppa, hoppa, sliiiiide, snurr snurr, jogg med snygga armrörelser, puta sexigt med rumpan, snurr, salsasteg snabbt snabbt. Ni förstår kanske?!? Eller inte... ;-)

Jag var mera: dit, dit, snurr. Nehe, inte nu alltså... Hopp, studs, sliiide. Vara en halv takt efter alla andra mest hela tiden. När passet nästan var slut så kom jag på att om jag hoppade över några snurr så hängde jag med på en hel del iaf...

Det var verkligen jätteroligt trots att jag var så sjuuuukt dålig på det! Men övning ger fädighet heter det ju och jag ska dit på måndag igen har jag tänkt. Det var riktigt jobbigt och svetten stod som spön i backen! Till sommaren kanske jag kan hänga med hjälpligt i dansen. Hoppas på det iaf! Då kanske jag tom kan lossa ruman från benen och ryggen så den blir så där självgående om ni förstår vad jag menar. Just nu ser jag ut som en stelopererad get eller nåt. :-)

Ikväll blir det ZUMBA! Jag har riktigt höga förväntningar på underhållsfaktorn! Sen återstår det att se hur underhållande det är att se mig försöka hänga med i rörelserna. :-)

Hoppas ni alla får en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0