Skit!!!

Det här har varit en riktig skitdag. Fast med bra saker lite fint kryddade i den... Jag vet inte om det kan vara så att alla hjärtans dag-guden har blivit lite arg på mig som inte gillar just denna dag. I vilket fall som helst så ska jag nu berätta om min inte helt härliga dag.

Morgonen går smärtfritt och vi går iväg till dagis för att lämna PBP. Där möter vi upp barnens farfar som ska visa upp sig för personalen då han antagligen kommer att hjälpa till med lite hämtningar och lämningar framöver. Lämningen går bra utan en enda tår. Jätteskönt!

Jag lämnar lillfisen i farfars bil och så går jag hem. Tänker att det är så skönt att jag har så gott om tid. Jag skulle nämligen till Uppsala för att skriva på papper och sånt till jobbet. Kommer till bilen och får verkligen inte upp någon utav dörrarna. De är så sjuuuukt fastfrusna! Jag har aldrig varit med om det. Visst har någon dörr varit fastfrusen förut, men jag har alltid varit noga med att smörja listerna och låsen eftersom jag har varit så beroende av bilen. Sen jag slutade jobba så har det dock blivit betydligt mer sporadiskt...

Det tog mig 45 minuter att ens komma in i bilen. Då hade jag till slut tappat tålamodet och gått in och hämtat varmvatten som jag så fint hällde på dörrarna. Nu vet jag att alla bilälskare där ute antagligen börjar gnissla tänder, men jag behövde verkligen ta mig in i den! Som tur är så startar den iaf trots lite bensin i tanken. Blir till att åka till macken trots att jag börjar bli liiite stressad vid det här laget...

Kommer fram typ två minuter före utsatt tid och kan inte annat än att bli nöjd med lönen! :-)

Är tvungen att ringa till farfar så han kan hämta PBP eftersom mötet tar längre tid än jag trodde att det skulle göra.

Resten av em går väl ganska så smärtfritt. Jag får två telefonsamtal ang arbeten där jag ev ska få gå som timvik. Härligt! Ska träffa dem på onsdag.

Sen är det dags för träning. Dansaerobics stod det på agendan idag. Det börjar jättebra! Jag hänger med bättre än jag någonsin har gjort förut! Det känns verkligen jätteroligt! Det känns jätteroligt tills jag får ont i foten igen. Det kommer verkligen som ett brev på posten just på dessa pass. Då kan jag knappt röra mig. Jag blir så sjukt arg på mig själv som bokar in mig på sånna pass när jag vet att foten inte pallar det just nu. Jag skulle för 17 ha gått på spinningen istället! Där kan jag ju jobba skiten ur mig hela passet. Träningen idag kändes det som jag lika gjärna hade kunnat hoppa över! Jag var arg som ett litet bi när jag kom tillbaka hem. Stackars karl! Han får stå ut med mycket han! :-)


Ok. Dagen kanske inte var så himla tokig iaf. Den var nog ganska så bra, förutom ett par missöden. Kanske ska vara nöjd med att jag faktiskt rörde lite på mig iaf och att bilen startade som en klocka. Försöka vara lite poooositiv liksom!

Kram på er så här på alla hjärtans dag!

Lät det positivt nog tycker ni? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0