Bönsallader.

Jag gillar olika sorters bönsallader. Jag har ett par favoriter som jag ska dela med mig av till er någon annan dag. Jag måste bara leta fram recepten först. Här kommer istället ett par för mig oprövade sallader som låter riktigt smaskiga!

Bönsallad med ruccola, ugnsbakad paprika och tomat

5 dl 
5 st 
5 st 
10 st 
2 dl 
1 påse 

Dressing
1 dl 
0,5 dl 
0,5 kruka(or) 

Tillagning

10 portioner

1. Sätt ugnen på 225 grader. Dela paprikorna i fyra delar och kärna ur dem. Skär tomatena i två delar och skala vitlöksklyftorna. Lägg på ett foliepapper på en plåt. Rosta i ugnen i cirka 20 minuter. Lägg paprikorna i en plastpåse. Efter en stund går de lätt att skala.

2. Salta, peppra tomaterna och låt dessa ligga kvar på plåten.

3. Skölj bönorna och lägg dem, basilikan och oliverna i en salladsskål. Häll på dressingingredienserna och låt bönorna och oliverna marinera i dressingen medan du skär ruccolan, basilikan, den ugnsbakta vitlöken och paprikorna i mindre bitar. Blanda runt allt och lägg upp på ett fat. Lägg tomaterna runt om.

Färgglad bönsallad

Ingredienser

1 paket 
1 st 
2 st 
3 msk 
3 dl 
3 dl 
Dressing
3 msk 
1 msk 
1,5 krm 
1 tsk 
0,5 tsk 

Tillagning

Tina majsen. Skär löken och paprikorna i bitar. Skölj bönorna och blanda allt i en skål. Gör dressingen och häll den över.

Bönsallad med yoghurt


Ingredienser

1 påse 
2 st 
1 st 
0,5 st 
3 dl 

Dressing
1,5 dl 
1 st 

Tillagning

Skär alla grönsaker i bitar. Skölj bönorna. Blanda allt i en skål. Riv vitlök och blanda med yoghurt och smaka av med salt och peppar.

Tyvärr så krånglade det med att få in bilderna till recepten, så jag gav upp för nu vill jag gå och sova. God natt på er! :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0