Helg i Eskilstuna.

I eftermiddag går bilen hem till päronen i Eskilstuna. Både mamma och pappa fyller år snart, så vi ska fira dem. Ska bli skönt att komma dit och bli lite omhändertagen!

Tänkte att jag skulle försöka gå ut i skogen och plocka lite svamp imorgon fm. Jag tycker att det är helt underbart avkopplande att gå där och leta och låta tankarna bara vandra iväg! Det är en passion som verkligen inte delas av sambon. Han hittar aldrig någon svamp. Inte ens när hans svärfar stod och pekade på svamparna åt honom så såg han dem... Han är även lite rädd föratt gå vilsa då han har sjukt dåligt lokalsinne. Sen har han inte riktigt lugnet för att gå urnt så där. Han blir bara stressad av de. Men det gör inte mig så mycket, då får jag gå där i skogen med mina tankar bara för mig själv.


Hemma hos mor och far i vintras.


En sommarbild på gäststugan och bodarna.

Ibland så längtar jag så sjukt mycket efter att bo på landet, men för det mesta så är det rätt skönt att bo här i stan i våran lägenhet! Det räcker oftast med att jag åker till mamma och pappa och får min dos av lantluft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0