Slöhelg!

Den här helgen hade jag tänkt att vi skulle hinna göra så mkt saker eftersom PBP inte har varit hemma. Det har inte riktigt blivit så...

Jag har varit sjukt trött. Igår med en riktig huvudvärk oxå! Ingen höjdare alltså! Jag sov mig igenom gårdagen i stort sätt. Även denna dag går lite i samma tecken. Jag har iaf tvättat och packat bebissakerna som ska med till BB. Kände att jag var så illa tvungen att göra någonting iaf.

Jag var ju på MVC i fredags. Magen hade vuxit som den ska. Ungen har ploppat upp lite och är nu ruckbar istället för fixerad, Hb-värdet var lågt. Nu ska här käkas maxdos av järntabletter. Helst på kvällen, då de tas upp som bäst. Gäller bara att komma ihåg dem... Vad mer??? Jo, just det! Jag har gått upp tre kilo på två veckor. HURRA!!! Eller kanske inte! Det är vätskan som kommer smygandes... Hoppas barnet tänker titta ut snart, för jag vill inte gå upp lika mkt som jag gjorde med PBP på slutet. Gör jag det så kommer jag att väga minst 250 kg när det väl är dags. FY!

Efter det besöket åkte vi till V-ås och beställde vagn. Det blev en sån som jag visat tidigare här på bloggen. Den känns jättebra att köra, får plats i bilen (även om inte så mkt annat får plats samtidigt) och har reält med plats för båda barnen. Sen köpte vi löparskor till sambon oxå. Han är ju så duktig så han ska börja springa nu. Första rundan i morse straxt efter sex. Duktigt värre! Själv låg jag i badet och läste tidningar under tiden. I den här familjen prioriterar vi lite olika... ;-) Jag är inte så mkt för att springa för tillfället, eller rättare sagt, när är jag det över huvud taget? Och med det här tråkvädret så blir jag helt handlingsförlamad!

Vi har förresten blivit inbjudna till en infoträff på PBPs blivande förskola. Det är den 1/6! Hoppas verkligen att bebisen har tänkt att komma ett par dagar tidigt. Annars finns det viss risk för att åtminstonde jag och lillen är kvar på BB.

De har ju gjort sånna här mätningar då en jäklarns massa människor hoppar samtidigt. Sen kollar de om det ger ngt utslag på vad det nu är för instrument som mätertyp jordbävningar och sånt. Jag tänkte försöka mig på ett liknande experiment. Fast med tankekraft istället. Kan inte alla ni som läser vara så snälla och tänka på att bebisen ska komma ut NUUUUUU!!! Om tillräckligt många tänker så, så kanske han eller hon faller för grupptrycket och tittar ut. Värt ett försök, eller hur!?!

Återkommer med hur det går.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag tääääänker.......

2010-05-09 @ 19:35:10
URL: http://alittlegirlsdiary.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0