Ingenting igår.

Nej, igår blev det inget bloggande. Varför då kanske ni undrar? Och gör ni inte det så får ni veta det nu iaf. :-)

Jag harde känt väldigt lite fosterrörelser igår och i förrgår. Inte alls så mkt som den lilla brukar bete sig. Vi kom fram tilla tt det kanske var bäst att ringa och höra vad de som kan lite om graviditeter och barn och sånt säger. Sagt och gjort, jag ringde till förlossningen. De tyckte att vi skulle komma in så att de fick titta på den lilla. Det var bara att packa in sig i bilen och åka till Uppsala.

Jag fick ligga i över en timme med en sån där hjärtmonitor kopplad till magen. De kände och klämde ganska så reält på magen oxå, vilket fick den lilla där inne att vakna till liv ordentligt. Så mkt som den rörde sig under den dryga timmen hade den inte rört sig på två dygn. Då tänker man lite fint att kunde du inte ha visat upp det där hemma istället, så hade vi sluppit åka iväg sent på kvällen... Men hellre en extra koll, än att det skulle vara ngt fel och att man inte orkat kolla upp det!

Allt var altså bra med bebisen. Skönt!

Läkaren som vi fick träffa hade med sig en läkarkandidat. Det tycker jag är riktigt bra de gångerna som jag har varit med om det! Då berättar de om allt de gör och varför de gör som degör. Det blir iaf jag mkt tryggare av! Jag tror attdet måste ha varit bland läkarkandidatens första dagar, för han var väääääldigt försiktig och tafatt. Men viktigast av allt så hade han varma händer och då spelar det ingen roll om undersökningarna tar lite tid och känns lite tafatta. Det var lite roligt att känna skillnaden på en som var van vid att göra undersökningarna och en som inte var det.

Jag tror även att läkaren råkade försäga sig om könet på bebisen. Sambon är inte lika säker på det, men så hörde han inte samtalet heller, för PBP var lite trött och grinig vid det laget. Vi får väl se om tre veckor om det var så eller ej. Jag hoppas på det, för det vore roligt!

När vi väl kom hem vid halv elva så somnade vi alla ganska så ovaggade. Det är konstigt vad mkt energi det går åt när man är nervös!

Resultaten av den sena sänggången igår blev en inte alls munter dotter idag. Men jag måste säga att hon är otroligt duktig när det kommer till att vara uppe några extra timmar så där på kvällen! Sen att hon är trött dagen efter är ju inte så konstigt, eller hur!?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0