Så har vi frdagen här igen.

Japp, nu har ännu en vecka gått. Idag är det alltså dags för PBP att åka till mormor och morfar. Lika skönt som det känns att bara vara två vuxna hemma i ett par dagar, precis lika tomt känner jag att det kommer att vara. Vad ska vi göra hela dagarna liktsom. Hon har ju sin plats som i stort sett hela vårat liv är uppbyggt omkring nu. Men man behöver väl längta lite ibland för att riktigt uppskatta det underbara man har.

Just nu står lilltjejen och dansar framför TV:n. Hon har ju inte varit på öppna förskolan någonting den här veckan, så hon har väl inte dansat av sig någonting. Annars har hon ju en sång- och dansstund varje samling.

Jag sitter här och försöker komma på en massa saker att skriva för att kunna skjuta upp städningen lite. Jag gillar verkligen inte att städa. Jag blir på jättedåligt humör, även om jag vet att jag älskar känslan när allt är klart! Att ha en liten som bara springer i vägen och slänger ut sina leksaker överallt som jag redan har plockat ihop typ hundra gånger gör inte det hela roligare direkt...

I natt när jag låg vaken en stund, så låg jag och önskade riktigt innerligt att det skulle vara solsken idag så attjag skulle vilja vara ute i ett par, tre timmar så där på fm. Då skulle jag ha ngt att skylla på. Man måste ju passa på att vara ute när det är fint väder, eller hur!?! Det är alltid enklare att städa när sambon är hemma. Då kan han underhålla PBP om hon är i vägen. Kanske ska göra så idag oxå. det är så tråkigt att börja bråka på henne när vi båda är på sånt bra humör för tillfället.

Vad ska vi hitta på istället nu på fm då? Måste packa en väska till PBP. Måste komma ihåg räven den här gången. jag är expert på att glömma att packa ner hennes gosedjur. Som tur är så kan hon nästan lika gärna somna med vilket gosedjur som helst, men det känns bättre om jag har packat ner favoriten!

Sambon berättade om allt som han hade planerat att göra när han är ensam hemma på lördag. Det var säkert 150saker. Upplyste honom om att det inte är allt för många timmar som det gäller och att han skulle få stressa ihjäl sig om han skulle göra allt det där.

Jag vet iaf vad jag ska göra i morgon. Jag ska låsa in mig i badrummet. Ta ett långt bad utan katter, barn och sambo som kommer inspringandes hela tiden. Sen ska jag passa på att raka benen, skrubba fötterna och resten av kroppen, klippa naglarna, tvätta håret, plocka ögonbrynen. Jag ska ta hand om mig själv lite helt enkelt. Just nu känner jag mig nämligen som världens största sunk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0